Budget tip: ABC stempels van Søstrene Grene

augustus 07, 2017


Een weekendje Groningen, dan kan een bezoek aan de Deense cadeauwinkel Søstrene Grene niet uitblijven. Een topper op het gebied van stationery en papierwaren. Tussen de creatieve spullen vond ik een setje alfabet stempels. Het begint intussen een verzameling te worden, de setjes stempels met letters. De versie van Søstrene Grene is van klein formaat en daarom erg fijn bij het maken van snailmail of het versieren van kaarten voor postcrossing. In deze blog een korte review van de ABC stempels.


Knippen
De stempels koop je in de vorm van een rubberen matje. In de verpakking vind je tevens een plastic blokje, hierop klik je de stempels om een woord te vormen (zie eerste foto). De lettertjes zijn slechts 4 mm breed en 5 mm hoog. Het knippen moet dus voorzichtig gebeuren. Ik gebruikte een 3D-schaar, een klein schaartje met een extra spitse punt. De set bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en enkele symbolen.


Klikken
Het zoeken naar de juiste letters is even een dingetje (ik verzamelde de losse stempeltjes in een bakje). Eenmaal de juiste stempels gevonden klik je ze gemakkelijk op de plastic houder. Er is plaats voor 8 karakters. Ondanks dat de stempels zo klein zijn werkt het kliksysteem erg prettig. Daar is goed over nagedacht.


Prijs
Op bovenstaande foto zie je de symbolen en cijfers. Leuk dat ook het apenstaartje aanwezig is, zo kun je de set bijvoorbeeld gebruiken om visitekaartjes te stempelen. Tot slot natuurlijk de prijs. Hoe budget is budget? Dit setje ligt in de schappen voor € 1,79. Ik wil je wel aanraden er een doosje bij te zoeken dat goed afsluitbaar is. De stempeltjes zijn zó klein en raken daardoor makkelijk zoek. Buiten dat, prima koop!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Fijne aankoop! Dit soort vondsten maken echte post helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.