Uitgaande post: gekleurde pakketjes van papier

juli 26, 2017


Na een drukke periode vond ik vorige week eindelijk weer de tijd en de rust om aan de slag te gaan met papier. Er lag een flink stapeltje onbeantwoorde brieven klaar. Met hulp van het Flow Book for Paper Lovers maakte ik drie vergelijkbare pakketjes. Dat knutselt net iets sneller. De basis: twee envelopjes en een zakje thee. Volg je mij op Instagram, dan heb je al het één en ander gezien. In deze blog een korte werkwijze.


Gekleurd envelopje
Voor het eerste pakketje koos ik een envelopje van okergeel papier. In het Flow Book for Paper Lovers (editie 2016) zitten een aantal pagina's waarop de envelop al is uitgetekend. Je hoeft deze enkel nog uit te knippen en dicht te plakken. In dit envelopje stak ik de brief, die je op de eerste foto ziet. Het briefpapier maakte ik door lijntjespapier op maat te snijden en te versieren met tape en stempels. Het tape met de prachtige gele bloemen kocht ik via AliExpress (linkje naar de verkoper).


Bijzonder momentje
Behalve een envelop voor de brief vouwde ik van het zwart-wit papier achterin het boek zakjes, net iets kleiner dan de gekleurde envelop. Daarop ligt een zakje van kraftpapier, ook zelf gevouwen. Hierin heb ik wat losse thee geschept. Bij vrijwel iedere snailmail stop ik een extraatje, vaak in de vorm van kleine papierwaren zoals stickers of labels. Bij Søstrene Grene liep ik tegen zomerthee aan. Deze thee mag je zelf scheppen, een onwijs leuk concept. De meeste snailmailers zullen het herkennen: het openen van post is een bijzonder momentje. Velen gaan er echt even voor zitten. Daar sluit een kop thee goed bij aan. Bovendien ruikt de zomerthee ook nog eens heerlijk, dat geeft de post net dat beetje extra beleving mee.


Lichtgewicht
De drie onderdelen bundelde ik met een touwtje, waaraan ik een label knoopte. Ook dit label knipte ik zelf van een restje kraftpapier. De sticker bij de perforatie is tegen het uitscheuren (ideaal!) en kun je vinden bij Wibra onder de naam 'verstevigingsstickers'. Een verpakking van 5 vellen met daarop 160 transparante stickers kost 49 cent. De stempel op het label vond ik ooit bij de kringloopwinkel en past perfect in de botanische trend van nu. Extra fijn: deze pakketjes hadden slechts één postzegel nodig. Tip!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Mooie post! Heerlijk om daar rustig mee bezig te zijn, dat doet een mens goed (en de ontvangers ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie post heb je ervan gemaakt! Ik vind de okergele echt top! Leuk idee om er een beetje thee bij te doen, geeft het inderdaad net iets extra's.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.