Kringloopgeluk: metalen eyecatcher en botanische prenten

juli 14, 2017


In vintage woonwinkels heb ik er dikwijls naar staan kijken: metalen ladekasten met een industrieel karakter. Prachtig vind ik ze, maar vaak behoorlijk aan de prijs en door de grootte moeilijk te plaatsen in een interieur. Zeker wanneer je iets kleiner woont, zoals ik doe. Mijn hart maakte dan ook een klein sprongetje toen ik vorige week tegen de metalen lade aanliep, die je hierboven op de foto ziet. Perfect voor mijn bureau! Voor slechts € 1,50 mocht dit pareltje mee. Ook mijn verzameling botanische prenten kreeg uitbreiding:


Stokroos
Allereerst vond ik dit vaasje. In deze stijl liet ik al vaker vondsten zien. Dit soort prenten stralen voor mij op en top vintage uit. Een leuke afwisseling in een wat strakker interieur. Ik ben dol op dat soort geintjes.


Een paar meter verder vond ik de bijpassende mok. Hoe leuk! Jep, deze moest hoe dan ook mee. Voor het vaasje betaalde ik 50 cent, de mok nam ik mee voor 30 cent. Wat een fijne combi is dit.


Antiek papier
De klapper is toch wel dit boekje: een Duitse atlas van bijna honderd jaar oud. Dat zie je, dat voel je en dat ruik je. Echter herbergt dit boekje een waanzinnige verrassing, achterin.


Perfect bewaard gebleven: twaalf bladzijden vol prachtige illustraties. Hier kan ik zo van genieten! Het boekje mocht mee voor slechts 25 cent. Dat is nog eens kringloopgeluk.

>> Wat vonden jullie deze maand voor leuks in de kringloop?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Superleuke vondsten weer! Ik ben deze maand nog helemaal niet bij de kringloop geweest, niets voor mij haha. Maar morgen ben ik vrij dus wie weet fiets ik er dan wel even heen. De dichtsbijzijnde is 12 km fietsen dus wel onder voorbehoud van droog weer. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige vondsten. Doet mij eraan denken dat ik al een tijdje niet meer naar de plaatselijke kringloopwinkel ben geweest... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaauw, die Duitse atlas: ZO VET! Dat is nog eens een geweldige vondst zeg. Die mok en vaas vind ik ook heel tof. Gave stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaauw, die Duitse atlas: ZO VET! Dat is nog eens een geweldige vondst zeg. Die mok en vaas vind ik ook heel tof. Gave stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt prachtig, daar gaat het hart sneller van kloppen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.