Inkomende post: #zomerintechtmailswap uit België

juli 04, 2017


Och, wat werd ik gelukkig van deze post! Trees van de Belgische blog 'op ne zondag' organiseerde samen met haar postvriendinnen Siel en Julie wederom een fijne mailswap. Omdat de swap rondom Kerstmis zo waanzinnig leuk was (zie deze blog), kon ik het niet laten me ook in te schrijven voor deze zomer editie. Surprise! In de brievenbus vond ik afgelopen week een envelop van Trees zelf, helemaal leuk! In deze blog geef ik jullie graag een kijkje in dit toffe pakketje. Fijne inspiratie bij het maken van verse snailmail.



Inpakken met washi tape
Leuk idee bij het inpakken van cadeautjes: het transparant plakband vervangen voor gekleurd washi tape gebruiken. Dat ziet er direct een stuk vrolijker uit. Uit dit pakketje kwam een waanzinnig notitieblok (zie onderstaande foto). Wat een tof cadeau! Dit gaat absoluut de nieuwe blikvanger worden op mijn bureau. Het blok komt uit de collectie van het Franse merk Season Paper. Ik kende het niet, maar och wat een fijne papierwaren verkopen ze daar. Dat is dan weer het leuke van een swap: in aanraking komen met nieuwe merken en producten. Tip van Trees: "Het papier met het exotisch fruit kocht ik in één van de leukste winkeltjes in Gent: 'helen b & vrienden', waar ik ook het notitieblokje vond."


Mailtag en DIY pakketje
In het bundeltje papier vond ik onder andere deze twee kaartjes. Het kaartje op links vormt een mailtag, ofwel een setje vragen die je stelt los van de brief. Het geeft de ontvanger een handige inhaker bij het schrijven van de volgende brief. Ik maak er zelf ook dikwijls gebruik van in post. Een creatieve manier om meer van een penvriend(in) te weten te komen. Op rechts zie je een klein starterspakket voor een journal, een soort creatief dagboek. Goed gevonden door Trees en zeker iets wat ik wil proberen deze zomermaanden.


Creatief hergebruik
Als liefhebber van kringloopgeluk maakte mijn hart een sprongetje bij het zien van deze zelfgemaakte boekenlegger. Trees schreef: "Ik vond deze vogels te mooi om in een boek te blijven zitten dus ik maakte er een bladwijzer mee." Geweldig idee en fijne inspiratie om zelf mee aan de slag te gaan. Merci!

In een latere blog meer over wat ik verstuurde naar mijn swapmaatje en mijn antwoord aan Trees.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Dit ziet er echt superleuk uit inderdaad, lekker zomers en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.