DIY: kussen met botanische print

juni 11, 2017


De botanische trend gaat al een tijdje mee. Dat zie je in de collectie stationery en papierwaren in de (web)winkels, maar ook woonwinkels spelen er veelvuldig op in. Zo verkoopt Kwantum al tijden stoffen, maar pas sinds het laatste jaar zie je dat ze bij de inkoop rekening houden met woontrends. Een fijne ontwikkeling, want wat ze inkopen is onwijs leuk. Zo kwam ik stof tegen met deze botanische print van groene bladeren. Ik wist het direct, hier wil ik een kussenhoes van maken! Een leuk DIY project.


Hoe je exact een kussenhoes maakt, dat ga ik in deze blog niet uitleggen. Op internet staan veel goede beschrijvingen (zoals deze van Alihoppa) en misschien weet je zelf prima hoe je zoiets maakt. In deze blog wil ik vooral het materiaal tippen, stof 'Denny' in dit geval. Om twee kussens te kunnen maken kocht ik 1 meter stof. Net als bij vele stoffenzaken betaal je ook bij Kwantum per meter. Aan deze print hangt een kaartje van 5 euro. Een DIY project hoeft niet duur te zijn, gelukkig.

Wat kost dit DIY project?
Behalve de meter stof kocht ik twee binnenkussens van 3 euro per stuk. Alles bij elkaar betaalde ik per kussen € 5,50 aan materialen (exclusief garen). Een mooi prijsje voor een origineel en handgemaakt item.


Om jullie het complete plaatje te laten zien maakte ik ook een foto van de achterzijde van het kussen. Ik koos voor een envelop-opening. De stof is van stevige kwaliteit en dat maakt dat de flappen perfect op elkaar aansluiten, fijn. Het was voor mij de eerste keer dat ik werkte met stof van Kwantum en dat is uitstekend bevallen. Goede kwaliteit en een fijne prijs.

Hoewel de stoffen niet online verkrijgbaar zijn, staat een groot deel van het assortiment wél online. Er blijven fijne prints bijkomen, zowel botanisch als grafisch, in kleur en zwart-wit. De meeste stoffen vallen in de categorie '1 meter voor 5 euro', wat maakt dat je (inclusief binnenkussen) al voor € 5,50 een nieuw kussentje op de bank hebt. Zo kunnen we halverwege het seizoen gerust van print wisselen, leuk!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Prachtige kussens zijn het geworden en zo fijn zonder rits (ook dat scheelt nogal in de prijs).

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.