Wat ik mocht ontvangen in de Dutch Postcard Swap 2

mei 01, 2017


Nadat ik vrijdag mijn pakketje naar de brievenbus had gebracht kon het wachten beginnen. Zou er zaterdag bij de post een swap voor mij zitten? Wat ik verstuurde konden jullie al zien in de blog van vorige week. Zaterdagmiddag ging ik eerst op stap naar een nabijgelegen dorp. Een rondje kringloop, koffie op het terras aan het dorpsplein. Kortom: een fijne middag. Thuisgekomen lag er tot mijn grote vreugde een wit doosje in de brievenbus. De Dutch Postcard Swap! In deze blog een kijkje in dit fijne pakketje.


Bij het openen van het doosje lag het witte kaartje (te zien op de bovenste foto) bovenop, die besloot ik dus eerst te lezen. Een berichtje van de afzender én een bekende naam, wat leuk! Deze swap is gemaakt door Anouk van de creatieve weblog Nouk-san. Misschien bij jullie wel bekend. Het grappige is, bij mijn laatste oproep naar nieuwe snailmailmaatjes spraken Anouk en ik af een eenmalige snailmail uit te wisselen. Toeval of niet, we werden een handje geholpen via deze swap.

Zwart, wit en kraft
In het pakketje vond ik behalve het kaartje drie papieren zakjes. Uit het bruine zakje haalde ik een fijn rolletje washi tape in zwart-wit design. Ook het witte zakje bevatte cadeautjes: een selectie papierwaren die Anouk deels gebruikte om de swap mee in te pakken. Leuk om zelf mee aan de slag te gaan.


Op bovenstaande foto zie je in het midden al één van de vijf kaarten die ik kreeg. Het kaartje met gridpatroon is een ontwerp van Ankepanke.nl. Na het uitpakken van de cadeautjes vond ik op de bodem van het witte doosje het zwarte zakje, hier zaten de vijf kaarten in verpakt. Bij deze swap is het de gewoonte om bij de aftrap op Instagram een moodboard te plaatsen, een sfeerbord waar je swapmaatje jouw stijl van kan aflezen. Op mijn moodboard uiteraard veel zwart-wit en natuurlijke materialen.


Enorm leuk om via zo'n swap te zien hoe iemand creatief aan de slag is gegaan met mijn voorzet. Het pakketje past precies bij mijn stijl én draagt toch de creatieve signatuur van Anouk. Dat doet ze goed! 

Nieuwe merken ontdekken
Toen ik me begin dit jaar inschreef voor de eerste editie van deze swap vertelde ik in een blog dat ik vooral hoopte op deze manier nieuwe merken te leren kennen. Bij de eerste swap gebeurde dat inderdaad. De kaartjes die ik zaterdag mocht uitpakken zijn alle vijf afkomstig van voor mij bekende ontwerpers. Niet erg, want stuk voor stuk zijn het fijne designs en passen ze perfect bij mijn smaak. Oordeel zelf:


Wat mij betreft een heerlijke collectie kaartjes. Het kaartje rechtsboven is ontworpen door de 20-jarige Romy. Een dame met een unieke tekenstijl. Ze verkoopt haar ontwerpen via Muchable.nl. Het middelste kaartje met bloemenprint is afkomstig van Studio Draak. De ontwerpen van dit bureau heb ik hier al eens vaker getipt: planten, dieren, dromerige prenten. De webshop is zeker een kijkje waard. 

De kaart op rechts met quote is voor velen vast een bekende. Deze kaart komt uit de collectie van Little Lefty Lou en is op deze blog ook al eens voorbijgekomen. Het onderste kaartje is ontworpen door Babet van Oktoberdots. Ook een merk dat ik dikwijls heb genoemd. Stuk voor stuk mooie merken en fijne designs.

Derde editie
Een geslaagde swap dus? Absoluut! Ik las op Instagram dat er zelfs alweer sprake is van een derde editie. Zodra er meer duidelijkheid is over een nieuwe inschrijfdatum laat ik dat uiteraard hier weten. Dit is zo'n fijne swap: klein van formaat en hoe dan ook gevuld met bruikbare papierwaren. Ik kan het iedereen aanraden.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Fijn om te lezen dat je zo blij met jouw swap bent! Ik werd heel blij van jouw collage, want ik vind natuurlijk en zwart/wit ook erg leuk. Zo'n pakketjes samenstellen is voor mij daarom niet heel lastig! Mijn video over het inpakken van deze swap komt zaterdag online :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi swap-pakketje zeg! En leuke kaartjes! Ik moet zeggen dat ik vrij weinig kaarten meer verstuur, maar ik koop ze nog steeds wanneer ik leukerds tegenkom. Deze zouden ook absoluut bij mij in het mandje komen te liggen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave swap is dit. Mooie cadeautjes heb je gekregen. Echt een feestje.

    Ik heb deze editie ook meegedaan, zo leuk om te doen. Het zou leuk zijn als er een derde komt.

    Groetjes, Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.