Pilea update: een laatste poging

mei 15, 2017


Och wat was ik enthousiast over dit plantje, de Pilea Peperomioides. Vorig jaar een ware hype. Over de groei van mijn plantjes schreef ik een serie blogs, waarin ik zeven maanden lang de groei bijhield. Na januari bleven de updates uit, simpelweg omdat de groei van de Pilea's stopte. Een veelgehoord probleem deze winter. We zijn intussen vier maanden verder. In deze blog geef ik een update over de planten én laat ik mijn meest recente kringloopvondst zien: een nieuw potje voor de Pilea, in een fris en vrolijk kleurtje.


Kringloopgeluk
Het is november als ik vol enthousiasme de komst van een Pilea-baby aankondig, maar ook deze mini's lijken een winterslaap te houden. Mijn enthousiasme raakt wat op de achtergrond en de planten brengen de wintermaanden door op een plank in de woonkamer. Ze krijgen eenmaal in de week een plens water en dat is dat. Tot afgelopen zaterdag. In de kringloopwinkel vind ik een knalgeel potje. Hier hoort een Pilea in!


Bij het verpotten van de moederplant haal ik de twee kleintjes los. Deze krijgen ieder een eigen stukje grond in een terracotta potje. Dit soort potjes komen trouwens meer en meer terug in de woontrends van nu. Heerlijk, back to basic. Ik ben benieuwd of de nieuwe huisjes en wat extra aandacht zorgen voor een beetje groei. De temperatuur is een stuk aangenamer, dat moet toch een mooie basis zijn. Het gele potje plaatste ik in de vensterbank op de slaapkamer, wat een vrolijkheid. Dat is hét voordeel van een zwart-wit interieur. Voeg een extra kleur toe en je krijgt een heel ander sfeertje in huis.

>> Ook in het bezit van een Pilea en heb je tips voor mij? Laat het gerust weten!

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.