Kringloopgeluk: een fris en vintage interieur in 5 items

mei 03, 2017


Als lezers of bekenden mij aanspreken op de artikelen over kringloopgeluk dan is dat vaak vol verbazing, hoe is het mogelijk dat ik zulke leuke dingen weet te vinden? Dat hebben zij nou nooit. Het is vooral een kwestie van vaak gaan en de tijd nemen om rond te struinen, dozen open te trekken en enigszins oog hebben voor de vintage gelukjes. Ook ik kom vaak genoeg zonder buit naar buiten, de schattenjacht op zich vind ik al vermakelijk. Vandaag een blogje over de vijf items die ik wél wist te scoren in de voorbije maand.


Plantjes en potjes
Ik merk dat ik sinds kort steeds langer blijf hangen op de afdeling met bloempotten en serviesgoed. Het zal de tijd van het jaar zijn, het voorjaar is natuurlijk het moment om buiten naar binnen te halen en ook tuin of balkon op te frissen. Dit vintage potje nam ik mee voor 25 cent en kreeg een plekje op een plank in de boekenkast. De plant op rechts is een Peperomia Raindrop en doet me enorm denken aan de Pilea Peperomioides, ofwel Pannenkoekenplant. Ik kocht 'm een week of drie terug in het tuincentrum. Met een prijskaartje van slechts 2 euro kon ik 'm niet laten staan, leuk ding en makkelijk in de verzorging.


Opvallend kussentje
Direct toen ik de kringloopwinkel in Oldenzaal binnenwandelde viel mijn oog op dit gele kussentje. Okergeel behoort absoluut tot één van mijn favoriete kleuren in een interieur. Een fijne combinatie met zwart, wit en grijs. Normaal heb ik het niet zo op het kopen van tweedehands textiel, zeker wanneer het niet gewassen kan worden. Na een inspectie van de stof merkte ik al gauw dat dit kussentje nagenoeg nieuw moest zijn. Dus hup, in het winkelmandje ermee en thuis op de schommelstoel. Het kussentje ging mee voor 1 euro.


Dezelfde middag terug 
Een ander gelukje deze maand: de draadmand om tijdschriften en papieren in op te bergen. Zoiets ontbrak op mijn werkplek. Papieren slingerden overal en nergens. Dit exemplaar vond ik bij Het Goed in Hengelo. Bij het eerste rondje liet ik 'm staan, eenmaal thuisgekomen bleef de mand door mijn hoofd spoken en ben ik toch terug gefietst om 'm alsnog op te halen. Zo kan het ook gaan, lol. Aan de draadmand hing een prijs van € 1,25.


Knap klokje
Ja, dan dit klokje. Een oud reiswekkertje, als kind had ik een soortgelijk klokje bij mijn bed staan. Het leukste van de schattenjacht vind ik het graaien door bakken die vol zijn geladen met allerlei random objecten. De winkel in Oldenzaal heeft zo'n hoek, je weet nooit wat je er zal vinden. Zie het als een soort grabbelton. Ik speurde dus dit wekkertje op. De alarmknop doet het niet meer, maar als klokje op het bureau vind ik 'm onwijs leuk. Een fijne combi met het okergele plantenpotje. Voor het klokje betaalde ik 95 cent.


Als laatste legde ik dit stenen bakje met klimop print in mijn winkelmand, onderdeel van een vintage servies. Eigenlijk met de bedoeling er een plantje in te zetten, maar het bakje is net iets te laag voor de planten die ik heb staan. In dat geval zijn rolletjes washi tape een goed idee. Handig op het bureau, bij het maken van snailmail. Dit bakje ging mee voor 40 cent.

Gouden tips
Eens zien, al met al komt de schade op € 3,85. Dat valt alles mee hè? Toch weer vijf leuke items die mijn interieur wat weten op te frissen én een paar leuke uitstapjes rijker. Het bezoeken van een kringloop is wat dat betreft meer en meer een beleving. Ik ga er niet heen met een specifiek item in mijn hoofd, maar laat me verrassen door het moment. Kom ik met niets naar buiten, dan is dat ook prima. Mocht je zelf op schattenjacht willen, in een eerdere blog beschreef ik 7 van mijn gouden tips. Je leest de blog hier.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh, die draadmand had je voor die prijs ook meteen wel mee kunnen nemen, haha. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om te zien dit! Ik denk dat ik toch maar eens moet gaan snuffelen bij de plaatselijke kringloop :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.