AliExpress tip: 10 meter papierkoord voor 34 cent

mei 20, 2017


Op zoek naar gekleurd bakkerstouw voor een klein prijsje, ik kon binnen Nederland niet slagen. Verkocht Action vorig jaar nog prachtig touw in metallic kleuren, vrolijke tinten kon ik er vorige maand niet vinden. Bij mijn rondje op AliExpress kwam ik bij toeval papierkoord tegen. Een bundel van 10 meter, voor slechts 34 cent en beschikbaar in 11 verschillende kleuren. Een mooi prijsje. Mocht het toch niet wat zijn, dan zoek ik rustig verder. Twee weken na bestelling lag het pakketje in de bus. Tijd voor een kleine review. Is papierkoord bij het maken van post een goede vervanger voor het soepele bakkerstouw?


Hoe is mijn eerste indruk?
Ik bestelde om te beginnen drie kleuren: geel, roze en zwart. Deze kleuren komen vaak terug in de poststukken die ik maak, vandaar. Bij het uitpakken valt me direct op hoe helder de kleuren zijn. Een foto is soms lastig te beoordelen, maar dit artikel blijkt mooier in het echt. Fijn! De bundeltjes worden samengehouden door een stukje kraft papier. Ik vind het een leuk detail. Het begin van de draad vind je gemakkelijk terug, zonder de band te verwijderen. Handig, want zo kan het koord niet in de knoop raken.


Soepel genoeg?
Of het papierkoord net zo soepel zou zijn als touw van katoen, daar had ik zo mijn twijfels bij. Het valt me echter alles mee. Het koord heeft een dikte van 2 mm, waardoor het zeer buigzaam is. Dat kun je goed zien op de middelste foto, waar ik het koord heb gebruikt om aan een label te hangen. Het vouwt en knoopt zeer gemakkelijk, test doorstaan. Wat is nu het grootste verschil? Behalve de prijs is dat vooral de look. Papierkoord voelt wat grof aan in vergelijking met katoen. Het is maar net wat je zelf mooi vindt. Doordat het koord zo soepel is werkt het nagenoeg hetzelfde. Wat mij betreft zeker een alternatief om eens te proberen. Ik kocht mijn bundeltjes via deze AliExpress verkoper

Over de prijs
In deze blog noem ik een prijs van 34 cent. Op AliExpress wijzigen de prijzen dagelijks. Soms ligt de prijs enkele centen hoger, soms enkele centen lager. De genoemde prijs van 34 cent is gebaseerd op de actuele verkoopprijs tijdens het schrijven van deze blog, op zaterdag 20 mei 2017.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Leuke review!
    Ik zag van de week bij Action bakkerstouw op houten klosjes, 4 of 5 in een verpakking en in 2 kleurenvariaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip, dankjewel! Hoe is de kwaliteit van het touw?

      Verwijderen
    2. Ik heb het niet gekocht. Er ligt thuis inmiddels genoeg om te gebruiken, zoals garen om te haken/breien. Maar het blijft verleidelijk allemaal ;-)

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.