Zo maak je post voor de paasdagen - met gratis printable -

april 03, 2017


April, een mooie maand! Ik ben jarig op 11 april. Zodra de eerste lammetjes in de wei verschijnen en de paasdecoraties in beeld komen, kan ik beginnen met aftellen. Dit jaar valt Pasen zelfs nog na mijn verjaardag, een laat lentefeest. Niet erg, want dan is er ook meer tijd om er creatief mee bezig te zijn. Ik doe dit jaar mee aan een mailswap rondom Pasen en heb vast een beginnetje gemaakt. Mocht je ook iets willen doen met post rond deze dagen, dan vind je in deze blog twee gratis printables waarmee je aan de slag kunt.


Eén ei is geen ei
Dit heerlijke papier kwam ik tegen via Pinterest en is afkomstig van de Canadese blog Babasouk. Een blog en webshop op het gebied van woondecoratie en DIY. Het inpakpapier kun je gratis downloaden, er zijn drie verschillende designs beschikbaar. Ik ging aan de slag met dit leuke patroon van gekleurde eieren. Van een print op A4 formaat vouwde ik met behulp van een mal een envelop. Een vrolijke basis voor feestelijke post!


Follow the bunny
In de envelop komen o.a. deze goodies: een zakje thee en een zelfontworpen kaart. Dit soort kaarten maak ik zelf, door een tekst in Word te plaatsen en deze te printen op iets dikker kraft papier. Ik snijd het papier op maat met een budget snijmachine. Om het jullie gemakkelijk te maken heb ik het bestand dat ik voor deze kaart gebruik online geplaatst. Je kunt de quote via deze link gratis downloaden voor eigen gebruik.

Thee verpakken
De losse thee kocht ik bij Søstrene Grene en verpakte ik in een bijgeknipt wenskaartzakje. Het label maakte ik met alfabet stempels van HEMA. Thee is een leuke goodie om mee te sturen met snailmail. Het is plat, weegt weinig en is altijd bruikbaar. Met de paasdagen in het vooruitzicht nog een beetje extra, we schuiven om de lente te vieren immers graag aan bij een heerlijk ontbijt of fijne lunch.

Op zoek naar inspiratie voor paasdecoratie? Vorig jaar versierde ik de paastak met eieren, gemaakt van strijkkralen. Ook leuk om samen met kinderen te doen. De werkbeschrijving kun je terugvinden in deze blog.

You Might Also Like

2 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.