Welke papierwaren ik mezelf cadeau deed bij Petite Louise

april 21, 2017


In de blog van vorige week, waarin ik schreef over mijn verjaardag, vertelde ik al dat ik een bestelling had gedaan bij de webshop Petite Louise. Zelf omschrijft eigenaresse Richarda het assortiment als 'fabelachtig' en dat zijn de prenten op de kaarten en posters die ze verkoopt zeker. 

Vorige week kwam daar een derde categorie bij: inpakwaren. Papieren zakjes, cadeaupapier, stickers en touw. Bij de inkoop is goed gekeken naar de combinatie met de kaarten uit de shop, waardoor je bij Petite Louise vanaf nu terecht kan voor een compleet cadeautje, als het op papierwaren aankomt. In deze blog een aantal sfeerfoto's van de producten uit mijn bestelling. Daar valt weer heel wat leuke post mee te maken.


Ik besloot voor circa 10 euro een bestelling te doen, als verjaardagscadeautje voor mezelf. Bij papierwaren kom ik toch vaak weer uit bij de kleur geel. Zeker nu het voorjaar is. Ik zie het ook terug in de foto's die ik op Instagram plaats, de post die ik maak, mijn interieur, alles kleurt vrolijk geel.  Zo viel mijn oog ook op de prachtige kaart die je op de eerste foto in deze blog ziet. Het betreft een illustratie van Marieke ten Berge.

Zakjes als envelop
In mijn winkelmandje plaatste ik diverse papieren zakjes, die ik straks als envelop wil gaan gebruiken. Het zakje met de vogels (formaat 12 x 19 cm) kun je hier terugvinden in de shop. Per 5 stuks betaal je in dit formaat 1 euro. Omgerekend is dat 20 cent per zakje, heel redelijk wat mij betreft.


Met recht een cadeautje
Wat een bestelling bij Petite Louise extra leuk maakt: de items worden prachtig ingepakt. De papieren zakjes zijn voorzien van een papieren wikkel, kaarten die je koopt worden ingepakt in een papieren zakje, touw komt in een zakje van pergamijn (linksboven te zien op bovenstaande foto). De papierwaren die Richarda gebruikt bij het inpakken kun je vanaf nu vrijwel allemaal in de shop kopen. Inclusief de leuke sluitstickers. Ik koos voor een setje witte stickers met gouden opdruk 'surprise surprise'. Je ziet ze op de foto hieronder.


Behalve geel koos ik voor items in mint en zwart-wit. Het assortiment is divers en dat maakt dat je, zeker in combinatie met de kaarten en posters, een prachtig pakketje kunt samenstellen binnen een bepaalde stijl. Ik kocht uiteindelijk drie soorten zakjes (5 per design), een setje stickers, touw in de kleuren geel en mintgroen met goud (5 meter per kleur) en de fijne kaart van Marieke ten Berge.

Gratis verzending voor snelle beslissers
Mocht je enthousiast zijn geworden: alleen vandaag (21 april) is het mogelijk om een bestelling te doen zonder dat je verzendkosten hoeft te betalen. Bij het afrekenen vul je de code 'petitelouise' in. Het minimale bestelbedrag is 4 euro, maar dat zal vast geen enkel probleem zijn met het fijne assortiment in deze webshop. De items die ik heb gekocht zien jullie binnenkort vast en zeker op de blog voorbijkomen als onderdeel van een verse snailmail. Ik ga de komende dagen heerlijk aan de knutsel. Fijn weekend allemaal!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een super leuke spulletjes.. ik had gehoopt er een mooi notitieboek te vinden maar dat hebben ze helaas niet :( Je hebt in elk geval fijne kadootjes gescoord voor jezelf <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal! Ik voel een bestelling aankomen, fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik heb Petite Louise sinds kort ontdekt. Ik kende de shop al wel langer, maar ik heb nu wat meer kennis gemaakt met alle items :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.