Uitgaande post: snailmail met groene vingers

april 29, 2017


Deze week verstuurde ik een groene snailmail. Op Instagram en op de Facebookpagina van 365 Miles to Paris gaf ik vorig weekend al een kleine sneak peek van deze post. Op die foto kon je al iets zien van het briefpapier dat ik maakte, ook lag op de hoek van de tafel de envelop al klaar. Inmiddels is deze snailmail ontvangen en kan ik jullie in deze blog laten zien waarmee ik de envelop heb gevuld.


Envelop van cadeaupapier
Bovenstaande foto plaatste ik als voorproefje op social media. Mijn idee voor snailmail in dit groene thema begon bij het papier waarvan ik de envelop vouwde. Dit fijne design vond ik als extraatje in een Flow Magazine, welke ik laatst vond in de kringloopwinkel. Een exemplaar uit 2012, met enkele vellen cadeaupapier als goodie. Gelukje! Bij de envelop maakte ik passend briefpapier. Heel simpel, door een velletje schrijfpapier te decoreren met washi tape en stempels. De stempels kocht ik vorig jaar bij Action.


Ik ben nogal een verzamelaar als het op papierwaren aankomt. Voor specifieke snailmail duik ik in tig stapeltjes, een soort shoppen bij jezelf. Het verzamelen en combineren van materialen vind ik één van de leukste dingen wanneer ik bezig ga met een nieuwe snailmail. Vooraf heb ik zelden een vaststaand idee over hoe een snailmail eruit gaat zien. Het begint met een thema, de rest volgt door wat te rommelen in de voorraad knutselspullen, tijdschriften door te bladeren. Herkennen jullie dat als creatievelingen?


Zaadjes verzamelen
De foto hierboven geeft een mooi beeld van wat er zoal in een snailmail gaat. De basis is uiteraard de brief. Het persoonlijke contact maakt een hobby als snailmail juist zo bijzonder. Als extraatje voegde ik een toepasselijk kaartje toe, deze komt uit de eerste Quotes collectie van Cardcetera. Rechtsboven zie je een papieren zakje met opschrift 'zaadjes'. Hierin zitten enkele bloemzaadjes van de Akelei, afgelopen najaar zelf geoogst in de tuin van mijn ouders. Hoe je dat doet beschreef ik in deze blog. Door de zaadjes van uitgebloeide planten te bewaren heb je het hele jaar door een leuk cadeautje, met een persoonlijk verhaal.


Bundelen
Het stapeltje papierwaren bundelde ik met een strip kraft papier. Dit maak je gemakkelijk zelf door een papieren strook om het stapeltje te vouwen. De uiteinden plak je strak over elkaar heen. Voor de finishing touch plakte ik een groene sluitsticker. Deze cirkelvormige stickers kun je o.a. verkrijgen bij Søstrene Grene.


Extra bescherming
De envelop vouwde ik van cadeaupapier. Zoals jullie weten is dat niet het meest sterke papier. De sorteermachines van Post NL gaat het papier zeker niet overleven. Ik koos er daarom voor het geheel te verpakken in een wenskaartzakje. De hoekjes en naden verstevig ik altijd met een strook plakband. De postzegel komt uiteraard op de buitenzijde van het zakje, zodat deze kan worden afgestempeld. 

Tot zover het kijkje in deze groene snailmail. Ik wens jullie een fijn weekend!

You Might Also Like

5 reacties

  1. Wat een mooie snail mail! Ik heb mijn nichtje van 6 beloofd een mooie brief te schrijven, er gaan natuurlijke leuke goodies mee. Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, Ingrid! Ik heb inmiddels ook veel verzameld, waaronder die leuke stempeltjes van de Action. Pas geleden heb ik het geordend in bakken en dat is fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How very pretty. I folded the same envelope from Flow. You've given me a fine idea of how to share the goodness with a pen friend instead of using it for a letter of my own. You are so clever.

    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuke snailmail!
    Alles matched zo mooi bij elkaar en een heel leuk thema voor de lente.
    En wauwe zo tof dat papiertje als envelop

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.