Sneak Peek: Dutch Postcard Swap 2

april 24, 2017


Aanstaande vrijdag staat de verzenddatum van de tweede editie van de Dutch Postcard Swap op de agenda. Een goed begin van het weekend, want met een beetje geluk valt er ook in mijn brievenbus een pakketje met fijne papierwaren. In deze blog alvast een kijkje in de swap die ik vrijdag naar het postkantoor breng.


Blond Amsterdam?!
Het Instagram-account van mijn swapmaatje gaf in eerste instantie weinig aanknopingspunten. Een creatieve dame, dat wel. Haar feed staat echter vol met bestellingen die ze gemaakt heeft voor anderen. Haar eigen stijl was moeilijk traceerbaar. Gelukkig werd er na enkele dagen een moodboard geplaatst. Enkele aanknopingspunten: pastel, zwart-wit, thee, quotes en  de illustraties van Blond Amsterdam. Volg je mij op Instagram of kom je regelmatig op deze blog, dan weet je dat die stijl mijlenver van de mijne ligt. Tja, ook dat kan gebeuren bij een swap en misschien ligt juist daar wel de creatieve uitdaging.


Hergebruik
Ik besloot me te richten op een pakketje in zwart-wit met pastel accenten. Het shoppen kon beginnen en daar hoefde ik de deur niet eens voor uit. Alle papierwaren op de foto's komen uit eigen collectie. Zakjes die ik eerder kreeg bij snailmail of bestellingen, enveloppen die ik zelf vouwde van restjes papier. Zo ontstond er gaandeweg toch een fijn pakketje. Niet geheel in de creatieve stijl die jullie van mij kennen, maar hopelijk wel in die van de ontvangster. Dat is uiteindelijk toch het belangrijkste uitgangspunt, niet?


Kaartjes en cadeautjes
In mijn verzameling kaarten vond ik zowaar prenten van Blond Amsterdam. Deze werden jaren geleden uitgedeeld door wat toen nog TNT Post heette. Perfect voor deze swap. Uit de stapel kaartjes koos ik nog drie andere exemplaren, allen met quote en in de kleuren zwart-wit en roze. Behalve vijf kaartjes vraagt het reglement van deze swap ook om twee cadeautjes. In het zakje met hartjes, hieronder op de foto, verpakte ik een roze notitieboekje met quote. Het andere cadeautje hebben jullie al kunnen zien op de bovenste foto: twee knijpers met theepot, een zakje thee (los verpakt in pergamijn papier) en een chocolaatje.


Hoe lastig ik het op voorhand ook vond, ik geloof dat ik best heel tevreden ben over het resultaat. Ik heb het mezelf wel wat makkelijk gemaakt door alles te verpakken in kant en klare zakjes, maar het ziet er evengoed gezellig uit. Het doosje wil ik de komende dagen nog iets verder versieren, daarna kan de swap op de post. Zijn er onder mijn lezers deelnemers aan deze swap? Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het jullie vergaat.

>> Op zoek naar meer inspiratie? Wat ik verstuurde in de eerste Dutch Postcard Swap

You Might Also Like

3 reacties

  1. Dat heb je mooi afgestemd op de ontvangster! Ik wilde aanvankelijke meedoen, maar mijn IG-account is nagenoeg leeg en ik heb weinig tijd voor iets als een moodboard. Wel een hele leuke, overzichtelijke swap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, mooi pakket heb je samengesteld.. Die van mij is ook bijna klaar voor vertrek! ��

    Groetjes, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er mooi uit! Ik moet nog aan de slag deze week...

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.