Wat ik verstuurde in de eerste Dutch Postcard Swap

maart 15, 2017


Daar is ie dan, vandaag kan ik jullie laten zien wat ik maakte en verstuurde in de eerste Dutch Postcard Swap. Maandag werd mijn pakketje geopend en direct regende het foto's op Instagram. Een mooi compliment voor het creatieve werk. In deze blog laat ik jullie zien welke stijl ik heb gebruikt bij het inpakken.


Feestje in  de brievenbus
Zoals je in de sneak peek al kon zien mocht ik een swap maken voor Anne. Niet zomaar iemand, maar de bedenkster en organisator van deze swap. Dat verhoogt de druk toch een beetje. Gelukkig gaf Anne op haar account goed aan wat haar favorieten zijn, wat het shoppen en knutselen voor mij weer wat makkelijker maakte. Mijn uitgangspunt: een feestje in de brievenbus, voorzien van eigen stempel.


Zelf maak ik graag gebruik van kraft papier, hergebruik en natuurlijke materialen. Gooi daar een hand confetti bij en je hebt de stijl waarmee ik aan de slag ging te pakken. Anne gaf aan iets bijzonders te hebben met reeën. Zo ontstond het eerste zelfgemaakte kaartje: een print op kraft papier, welke ik op een dubbele kaart plakte.

Chocolate for breakfast
De kraft kaart met quote op de bovenste foto in deze blog maakte ik ook zelf. Daarover volgt binnenkort een uitgebreidere blog, met daarin uitleg over de werkwijze en tips voor de aankoop van materiaal.


Hergebruik van papier
Bij het inpakken gebruikte ik onder andere gerecycled papier. Neem bijvoorbeeld het papier waarmee winkeliers glaswerk inpakken, daar kun je leuke dingen mee doen. Ik maakte een combinatie met metallic bakers twine en een label van kraft papier, waar ik met de typemachine een tekst op plaatste.


Ook een geweldige combinatie met gerecycled papier vind ik een takje groen. Dit levert een mooi contrast op van kleuren en materialen. In dit smalle pakketje zitten twee potloden verborgen. De Dutch Postcard Swap bestaat niet enkel uit postkaarten, je stopt er ook minimaal twee cadeautjes bij.


Welke cadeaus zijn geschikt?
Behalve de potloden kocht ik een setje bijpassende buttons en een rolletje washi tape. Kleine cadeautjes die perfect door de brievenbus passen en naar mijn idee hoe dan ook bruikbaar zijn. Het is bij een swap altijd lastig om passende cadeautjes te vinden, want hoe goed ken je je swapmaatje? Amper. Met stationery zit je naar mijn mening altijd in de goede hoek. Hopelijk vallen de buttons eveneens in de smaak.


De cadeautjes verpakte ik in cadeaupapier van het merk Biri. Het leuke is dat dit papier aan beide kanten is bedrukt, wat maakt dat je het kunt omvouwen. Hierdoor ontstaat een soort insteekzakje. Ik maakte daar handig gebruik van door in één van de cadeautjes als extraatje een zakje met thee te steken.

Doe jij ook mee?
Op naar de tweede editie van de Dutch Postcard Swap! Meer daarover kun je lezen in de blog van vorige week dinsdag. Je hebt nog anderhalve week de tijd om je aan te melden. Gemist wat ik heb ontvangen in de eerste editie van deze swap? Ik schreef er zondag een blog over: Unboxing van de Dutch Postcard Swap.

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.