DIY: Mini letter banner van papier

maart 22, 2017


De letter banner, één van mijn favorieten op het gebied van papier. Leuk aan de muur, maar ook fijn om een cadeautje mee op te fleuren of in snailmail te verwerken. In deze DIY leg ik je stap voor stap uit hoe je een mini letter banner maakt. Een handgemaakte slinger van nog geen tien minuten werk. Easy!


Benodigdheden
Allereerst natuurlijk papier. Ik koos voor mijn favoriet: kraft papier (250 gr). Dit papier kun je o.a. verkrijgen bij Wibra. Daarnaast heb je nodig een schaar, een naald of passer om gaatjes mee te prikken, een stukje draad, een potlood of pen en eventueel stempels.

Op maat knippen
De klus start met het op maat knippen van de papieren stroken. Dit kun je naar eigen inzicht doen. Ik gebruikte een restje papier van 1,5 cm breed en knipte de vaantjes af op 3,5 cm hoog. Aan de onderzijde knipte ik op 0,5 cm hoogte een omgekeerde V vorm in het papier.


De tweede stap is het prikken van de gaatjes in de bovenzijde van de vaantjes. Je hebt per vaantje twee gaatjes nodig in de bovenhoeken. Prik ze niet te dicht bij de rand, om scheuren te voorkomen.

Handlettering
Vervolgens kun je los met stempels of pen, net wat jou het beste bevalt. Ik koos in eerste instantie voor stempels, maar vond de afdruk niet helder genoeg. Simpele oplossing: met pen over de afdruk heen.

Ben je tevreden over de letters, dan kun je het stukje draad door de gaatjes rijgen.


Het eindresultaat: een letter banner op klein formaat. Om op een cadeautje te plakken, een kaart mee te maken of ter decoratie: om op te hangen boven je werkplek. Mogelijkheden genoeg :-)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Echt leuk! Ik heb wel eens zoiets gemaakt met washi tape, maar daar kan je niet op schrijven:-(
    Ik ga dit zeker proberen!!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lotte! Wat een perfect idee om aan weerszijden van de tekst (of als spaties bij langere slingers) gebruik te maken van vaantjes voorzien van washi tape. Dat geeft de letter banner direct iets meer kleur.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.