Budget tip: Deco kaarten bij Wibra

maart 05, 2017


Papierwaren voor kleine prijsjes, daar houden we van. Zeker wanneer die papierwaren ook nog eens zeer de moeite waard zijn. Zo liep ik deze week bij Wibra tegen diverse pakjes deco kaarten aan. Iets dunner dan een gewone ansichtkaart, maar met 13 cent per stuk absoluut een aanrader voor snailmail of postcrossing.


In het filiaal waar ik was lagen drie verschillende sets, waaronder deze met vogels. Budgetwinkels als Wibra en Zeeman doen het goed op het gebied van stationery en komen steeds vaker met eigen collecties. Dat kan ik enkel toejuichen, want snailmail en postcrossing zijn doorgaans geen goedkope hobby's.


Hoe dun is dun?
Deze kaarten (formaat 10x15) zijn verpakt per zes stuks. Per verpakking betaal je € 0,79. Hoe zit het met de dikte van het papier? Een kaartje is buigbaar, maar absoluut dikker dan printpapier. Ik gok dat het gaat om 200 grams papier. Vergelijkbaar met kant en klare kaarten van Wibra of Action. Wil je de kaart versturen zonder envelop, dan zou je er voor de zekerheid een versteviging achter kunnen plakken.


Zoet als de zomer
Het kaartje hierboven behoort tot een andere set: zes kaarten in pasteltinten met zomerse designs. Denk aan een zonnebril en de tekst: 'You are my sunshine', of een gele kaart met slippers en de tekst 'summer sand'.


Kekke teksten
Als laatste wil ik jullie de set laten zien waaruit het kaartje op de eerste foto van deze blog komt. Zes kaarten in zwart-wit met evenzoveel quotes in diverse fonts. Het achterste blad geeft al enigszins een overzicht van wat je kunt verwachten. Tip: gooi dit vel niet weg, maar knip de plaatjes uit en hergebruik ze bij het knutselen. Of neem een voorbeeld aan Instagrammer @enjolien, zij maakte er magneetjes van. Leuk!

You Might Also Like

9 reacties

  1. Wat een ontzettend leuke kaartjes! Jammer genoeg doe ik al langere tijd niet meer aan postcrossing vanwege de kosten. Maar misschien dat ik het nog wel eens ga oppakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige kaarten! Vooral die vogels... Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaarten! Ik doe niet aan postcrossing, maar ik heb me wel voorgenomen om wat vaker kaarten te sturen, omdat mensen dat gewoon leuk vinden. Deze kaarten kun je ook weer gebruiken om een nieuw kaartje te maken (ik maak veel zelf).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Lilian! De kaarten zijn inderdaad een mooie basis om zelf mee verder te knutselen.

      Verwijderen
  4. Die zijn echt heel erg leuk inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Eventueel kun je de kaarten ook als voorkant van een snailmail gebruiken bijvoorbeeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies mijn idee. Daar valt heel wat leuks mee te maken!

      Verwijderen
  6. Ik heb ze hoor, mijn favorieten met de vogels. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Wat fijn dat je de kaarten gevonden hebt. Jou kennende krijgen ze vast een prachtig doel.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.