Zo raak je geen adressen kwijt

februari 09, 2017


Adressen kun je natuurlijk op vele manieren verzamelen, maar wanneer die verzameling ook nog eens decoratief is heb je mijn aandacht. In de nieuwe collectie van House Doctor viel mijn oog op een adressenbakje. Handig, want bij het maken van snailmail moet ik altijd last minute op zoek naar het juiste adres. Omdat afspraken met postmaatjes overal en nergens ontstaan - via email, diverse social media - heb ik overal en nergens adressen staan. Ik heb ze weleens proberen te bundelen in een adressenboek of een agenda, maar dat werkte toch niet helemaal. Zou deze bak op mijn bureau de oplossing zijn?


Ouderwets systeem
Ik denk van wel. Binnen handbereik en makkelijk bij te werken. Dit systeem werkt als een ouderwetse kaartenbak, van papier en ook dat spreekt me aan. In de set zitten 150 kaartjes die je naar hartenlust kunt beschrijven. Wijziging van adres of niet langer noodzakelijk om te bewaren? Je haalt het kaartje ertussenuit en klaar. Dat is bij een adressenboekje wel anders, zodra je gaat strepen is het mooie er voor mij wel af. De kaartjes voor een adressenbak zijn tevens los verkrijgbaar. Wat dat betreft is dit systeem dus best heel duurzaam, het kan jaren mee. Pluspunt! 

Budget variant
Mijn exemplaar komt van het Deense woonmerk House Doctor, één van mijn favoriete merken. Het is echter een label zonder webshop, dus het vinden van de items is soms lastig. Zo is deze adressenbak moeilijk verkrijgbaar in Nederland. Ik bestelde mijn exemplaar voor 12 euro bij Coolshop, een internationale webshop. Verzending neemt daardoor 3 tot 4 werkdagen in beslag. Een budget alternatief vond ik voor een prijs van 4 euro bij HEMA. Een soortgelijke box, maar voorzien van andere vulling.

>> Hoe bewaar jij de adressen van postmaatjes of persoonlijke contacten?

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ik heb precies hetzelfde als jij. Zo lelijk dat gestreep en gekrabbel in adresboekjes. Ook zitten sommige bladzijden zo vol ivm een grote familie met S als beginletter. Het kaartenbakje vind ik dus ook het handigst. Ik heb het gewoon zelfgemaakt van een houten bakje en een pakje stevige witte kaartjes (Hema). De kaartjes met de letters heb ik rechtop gezet en bijgeknipt, behalve het tabje dat erbovenuit moet steken. De adressen gewoon liggend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim! Ik heb gewoon nog een adressenboek :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.