Word jij mijn nieuwe postmaatje?

februari 28, 2017


Zin om post te ontvangen én te versturen? Ik heb weer ruimte voor enkele nieuwe adressen. Ongeveer één keer per jaar doe ik een oproepje naar nieuwe postmaatjes. Momenteel heb ik ruimte voor drie nieuwe adressen. Wat verwacht ik precies van een postcontact? Een korte uitleg:

Brief als middelpunt
Het versturen van post is voor mij een manier om creatief bezig te zijn, met een bijzonder doel. In eerdere projecten heb ik gemerkt dat post raakt. Het is niet uitsluitend wat geknutsel, de brief is de kern van het contact. De tijd van uitgebreide knutsels en enveloppen volgestouwd met goodies heb ik wel gehad. Ik ben op zoek naar contacten waarbij de briefwisseling, het delen van verhalen, het middelpunt is. Uiteraard nog net zo creatief vormgegeven, want knutselen met papier blijft een grote liefhebberij. Denk aan een mooie envelop, een brief en als het zo uitkomt enkele extraatjes in de vorm van papierwaren, een zakje thee o.i.d.

Land van herkomst
Zie het een beetje als het oude 'penmaatjes' concept, waarvan de oproepjes in de jaren 90 menig tijdschrift sierden. Uitgangspunt: circa één keer per maand post ontvangen én versturen. Simpele post, met de liefde voor het geschreven woord als beginpunt. Ik schrijf bij voorkeur in het Nederlands. In welk land je woont maakt daarbij niet uit.

Geen eenmalige swap
Belangrijk om te vermelden: Ik ben op zoek naar een postmaatje voor langere tijd. Het gaat hier dus niet om een eenmalige uitwisseling van snailmail. Als het klikt op papier hoop ik nog vele enveloppen en verhalen met je te kunnen uitwisselen.

Aanmelden
Lijkt het je wat? Stuur een mailtje (waarin je jezelf kort voorstelt) naar: ingrid@365milestoparis.nl. Na het weekend begin ik met het beantwoorden van aanmeldingen.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat een leuk idee! Hopelijk heb je veel aanmeldingen binnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, het lijkt me erg leuk, maar helaas heb ik aan één vast en enkele losse af en toe voorlopig genoeg. Ik zou wel een keer eenmalig willen uitwisselen?

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.