Valentijnsdag! Dit bracht ik gisteren naar de brievenbus

februari 14, 2017


Confetti, suikerhartjes en meters washi tape. De basis voor het kaartje toonde ik jullie zondag al. Vandaag is het Valentijnsdag en kan ik laten zien welke post vanmiddag her en der in de brievenbus is gevallen. Mijn ontwerp vroeg toch iets meer tijd dan ik vooraf had ingecalculeerd en zo zat ik gisteren de halve middag aan de knutseltafel. Rond half vijf plakte ik het laatste zakje dicht, net op tijd voor de lichting van 17:00 uur.


Kaarten van kraftpapier
De post die ik verstuurde bestaat uit twee basiselementen: een enkele kaart van kraftpapier en een vensterzakje. De kaart wilde ik zo basic mogelijk vormgeven, eenvoudig met de boodschap als krachtmiddel. Iets zwaarder kraftpapier is in mijn omgeving moeilijk vindbaar. Daarom gebruikte ik een verpakking kant en klare kraft kaarten van Action. Dit zijn dubbele kaarten in A6 formaat. Met een snijmachine of schaar maak je hier gemakkelijk enkele kaarten van. Een verpakking van 8 stuks (250 gram) met enveloppen kost 59 cent. 

Zoals ik in de vorige blog al schreef: ik wilde geen al te zoete teksten versturen. De kreet "You are awesome" lijkt me in vrijwel iedere situatie toepasselijk, een stukje positiviteit. Ik koos trouwens voor een basic vormgeving met het idee dat de kaart later kan worden gebruikt als mini-poster. 

Suikerhartjes en confetti
Het vensterzakje dient in dit geval als envelop. Volg je 365 Miles to Paris al langer dan weet je dat ik heel dikwijls grijp naar deze zakjes, vaak ter bescherming van post. Om het extra feestelijk te maken bedacht ik dat het leuk zou zijn het zakje te vullen met enkele suikerhartjes en een handje confetti. De confetti kocht ik eveneens bij Action. Een zak van 100 gram kost 65 cent. Ook geinig bij het versturen van verjaardagskaarten!


Post beschermen
Eerlijk is eerlijk, de sorteermachines van PostNL zijn niet bepaald vriendelijke wezens. Jullie zullen stuk voor stuk weleens te maken hebben gehad met beschadigde post. Vensterzakjes zijn wat dat betreft best kwetsbaar, de naden kunnen gauw scheuren. Gewoonlijk los ik dat op met een stukje doorzichtig plakband, maar gisteren probeerde ik het eens met een randje washi tape. Ik vind zelf het effect enorm leuk, een soort lijstje om het kaartje heen. Hopelijk is de post goed aangekomen en hebben ook de suikerhartjes de reis overleefd. Ik wacht in spanning de ontvangstbevestiging af.

Uitslag giveaway
Uit de loting van de kaartjes via Facebook zijn de namen gerold van Rensina, Britt en Cynthia. Hopelijk hebben jullie vandaag alle drie post mogen ontvangen. Voor alle lezers die via Facebook hebben gereageerd, dank jullie wel voor de lieve complimenten die jullie uitdeelden. Ik zat blozend achter mijn laptop. Een mooie motivatie om te blijven bloggen én vaker enkelen van jullie te verrassen met post. Happy Valentine's Day!

You Might Also Like

7 reacties

  1. Zo leuk gedaan! Ik kreeg vandaag je kaartje door de bus, zag er echt super uit, om vrolijk van te worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een creatieve manier van post versturen. Ik heb ook post lopen smakken, maar heb het niet zo mooi ingepakt. Wat een feestje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik kreeg er ook zomaar eentje �� dank je voor dit vrolijk Valentijnsfeest in mijn brievenbus �� paste ook goed bij mijn spreuk #throwkindnesslikeconfe ����

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit lijkt me heeeerlijke post om te krijgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om te ontvangen! <3 Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.