Kringloopgeluk: een verse dosis wooninspiratie

februari 16, 2017


Iedere week probeer ik tijd vrij te maken om een kringloopwinkel te bezoeken. Ontspanning vind ik dat, op schattenjacht tussen nieuw en oud en niet weten waar je tegenaan zult lopen. Vorige week donderdag had ik 's middags een paar uurtjes vrij. Een mooi moment voor een fietstochtje naar de dichtstbijzijnde kringloop, een winkel van Het Goed. Weinig vintage en meestal loop ik zonder iets naar buiten. Deze donderdag niet, ik vond enkele leuke woonaccessoires om mijn thuiskantoor mee aan te kleden. Mijn vondsten:


Inspiratie op papier
Allereerst liep ik tegen een stapeltje magazines van vtwonen aan, met op de voorkant één van mijn favoriete posters. Ik ben gek op grote zwart-wit foto's en heb er thuis diverse staan. Omdat ik twijfelde over een abonnement nam ik een aantal tijdschriften mee. Ik lees met regelmaat de digitale versie van vtwonen, maar op papier is de leeservaring toch anders. Beter in dit geval, want ik heb inmiddels een abonnement afgesloten. Voor de tweedehands magazines betaalde ik 25 cent per stuk.

Mand van formaat
Verderop in de winkel liep ik tegen de zwarte draadmand aan, die je op bovenstaande foto ziet. Eerst twijfelde ik een beetje, want het is een behoorlijk formaat. Perfect op een grote eettafel, maar mijn woonruimte is beperkt dus die heb ik niet. Ik vond de mand toch te mooi om te laten staan en nam 'm op de gok mee. Eenmaal thuis zette ik 'm op de kast en dat paste precies. Fijn! Aan de mand hing een prijsje van € 1,95.


Gek lijstje
Deze verzameling oogjes lag verstopt onder een stapel servies. Rare plek en daarom des te opvallender. Ik vond het design van zowel de plaat als de vorm van het lijstje zo grappig dat ik besloot 'm mee te nemen. Het lijstje zat nog in plastic en al, waarop ook een sticker met streepjescode én logo van Flying Tiger. Ah, vandaar het gekke design. Het lijstje staat inmiddels uitgepakt en wel op mijn werktafel te pronken. Een goede combi met het zwart-witte stipjesbehang. Ik kocht het lijstje voor 50 cent.


De opbergmogelijkheden op mijn bureau zouden haast een eigen blog verdienen, zou ik niet zo dikwijls wisselen. Het draadmandje kocht ik eerder dit jaar, eveneens bij Flying Tiger. Daarin bewaar ik inkomende post die ik nog moet beantwoorden, veelgebruikte stempels en rolletjes washi tape. De houten bakjes op rechts vond ik in de uitverkoop bij HEMA. Ook hierin zitten rolletjes washi tape. 

Beste koop ooit
De schoolstoel aan mijn bureau is tevens een kringloopgelukje. Eentje waar ik nog altijd dolgelukkig mee ben. Ik kocht de stoel twee jaar geleden bij een kringloopwinkel in een klein dorpje. Voor slechts 4 euro mocht ie mee. Niet veel later werden dit soort stoelen onwijs hip, nieuwprijs: 90 euro. Dat was dus een goede deal.


Marmer in huis
Mijn laatste gelukje van vorige week: een marmeren kaarsenhouder. Marmer is mooi materiaal, maar al gauw te veel in een interieur. Ik heb er dan ook weinig van in huis. Het grijs combineert wel perfect met de overige kleuren in huis en dat maakt dit stukje steen tot een mooie eyecatcher. Ik betaalde er € 1,50 voor.

Al met al was dat een succesvol bezoekje. Voor nog geen 5 euro ging ik naar huis met drie nieuwe items en een stapel tijdschriften. Toe aan een fris interieur met het voorjaar op komst? Neem zeker eens een kijkje bij de plaatselijke kringloopwinkel, je weet nooit waar je tegenaan loopt. 

Eerdere gelukjes
Meer van mijn vondsten zien? Bovenaan iedere pagina vind je de knop 'kringloopvondsten', een verzameling van eerdere blogs over de gelukjes die ik vond in tweedehands winkels.

>> Welk item vormt jouw meest recente kringloopgeluk?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Heerlijk he, even lekker sneupen en onverwacht met wat leuks thuiskomen. Echt ontspanning. Grappig van dat stoeltje. Ik had dat zelf met rotanstoeltjes die ik in 2003 kocht, ook voor 4 euro per stuk. Nu wordt daar in de woonwinkels ook minstens 70 euro voor gevraagd. Ik heb ze inmiddels weer doorverkocht want hoewel ze jaren in mijn woonkamer hebben gestaan, vond ik ze niet zo lekker zitten en belandden ze op den duur toch op zolder. Nu heeft een mevrouw met een leuke vintage caravan ze in haar bezit en dat vind ik een prima plek voor die stoeltjes! Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vondsten! De draadmand en kaarsenhouders zijn heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke vondsten allemaal!!
    Helemaal een nieuwe werkplek op deze manier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je mooi bij elkaar gezocht allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schoolstoel is ook erg mooi! Ik heb zelf een donkere rood bruine met een bijpassende tafel. Een soort tweede bureautje!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.