Gratis valentijnskaarten versturen met PostNL

februari 12, 2017


Niet plakken, maar smakken! Vorig jaar besloot PostNL er een leuke actie in te knallen rond Valentijnsdag: voor één dag is een lippenstiftkus op een kaart of envelop net zoveel waard als een postzegel. Onder postliefhebbers werd de actie met gejuich ontvangen en ook dit jaar mogen we weer aan de slag. Een leuke manier om vrienden en familie te laten weten dat je ze lief hebt, gewoon door een kaartje te sturen. Een sneak peek van wat ik ga versturen zie je in deze blog én voor drie van jullie heb ik een extra kaartje klaarliggen.


Hoewel er heel wat leuke kaartjes verkrijgbaar zijn, besloot ik zelf iets te ontwerpen. Een vensterzakje met een kaart van kraftpapier, een tekst getikt op de typemachine. Ik wil nog niet te veel verklappen. Het eindresultaat toon ik uiteraard in een latere blog. 

Kleine opsteker
Het versturen van kaartjes rond Valentijnsdag heeft voor velen vooral een commerciële insteek. Begrijpelijk, maar los daarvan: hoe mooi is het om een beetje extra liefde de wereld in te sturen. PostNL verlaagt de drempel en het enige dat jij hoeft te doen is het vullen van een kaartje met mooie woorden en er een lippenstiftkus op planten. Mijn kaartjes stuur ik onder meer naar postmaatjes en vriendinnen. Geen zoete boodschap, maar een kleine opsteker om te laten weten hoe zeer ik ze waardeer.

Tip voor het zoenen
De kus zelf plaats ik eerst op een blanco stickervel. Zeker de eerste keer is het even uitzoeken hoe je de mooiste afdruk krijgt. Handig om dan niet direct de afdruk op het kaartje te plaatsen. De afdruk op het stickervel knip je uit en kun je eventueel met pen versieren met een kadertje, zoals ik deed op de foto's. Dat maakt het geheel toch wat gezelliger. De sticker plak je vervolgens net als een postzegel gemakkelijk op een kaart of vensterzakje, in mijn geval. Zelfklevende etiketten kun je onder meer verkrijgen bij Action en Wibra.


Giveaway
Drie extra kaartjes dus. Het lijkt me onwijs leuk om drie van mijn lezers te verrassen met een kaartje. Juist omdat ik jullie bezoekjes aan 365 Miles to Paris enorm waardeer. Lijkt het je leuk een kaartje te ontvangen, dan wil ik je vragen de Facebook pagina van de blog te liken en daar een berichtje achter te laten. 

Maandag om 13:00 uur kies ik drie willekeurige namen uit, die ik via pb vraag een adres te sturen. Doe je mee, houd dan je inbox op Facebook in de gaten rond dit tijdstip. Dan zal ik zorgen dat de kaartjes 's middags op tijd in de oranje brievenbus liggen.

De giveaway is inmiddels gesloten.

>> Spread the love! Verstuur jij morgen kaartjes met de Valentijnsactie van PostNL?

You Might Also Like

3 reacties

  1. Een hartverwarmende giveaway!
    I.v.m. een examen morgen, verstuur ik geen post met zoenen. Ik ben nieuwsgierig naar het moois dat jij gaat versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk!
    Altijd zo gezellig om een lief kaartje te ontvangen, dus ik hop gauw over naar je FB :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee van het blanco stickertje! Ik heb gewoon gekust op de kaart of envelop.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.