Dit is mijn kerstkaart voor 2016

december 13, 2016


Less is more, daar geloof ik absoluut in. Ik ben een groot stempelfanaat. Net als washi tape zijn dat dingen die ik kan blijven kopen. Kan, want ik probeer me heus in te houden. Een van de momenten waarop ik wél los ga met nieuwe knutselspullen is in de weken voor Kerstmis. Ik vind het leuk om familie te verrassen met creatief ingepakte cadeautjes, uiteraard in een andere stijl dan vorig jaar. Ook probeer ik ieder jaar zelf kerstkaarten te maken. Vandaag een voorbeeld van mijn eerste ontwerp: met stempels, een lettertang en washi tape.


De basis
Bij Wibra kocht ik een paar weken geleden al een setje kant en klare kaarten van wit papier met een parelmoer effectje. Dat glanseffectje is op de foto's helaas moeilijk te zien. Het is een pakketje van tien dubbele kaarten in A6 formaat (papier van 200 gram) met enveloppen, voor 1 euro. In de winkel vind je overigens nog veel meer kleuren, ook in vierkant formaat.


Stempels
Tijdens Black Friday (I <3 korting) bestelde ik bij Dreamkey Design enkele stempels uit de eigen collectie. Het is bij stempels van een nieuw merk altijd even afwachten of het materiaal prettig werkt. De exemplaren van deze webwinkel hebben al mijn verwachtingen overtroffen. Wat zijn dit fijne stempels! De inkt pakt zonder moeite en de afdruk is perfect. In mijn bestelling drie stempels van het eigen merk: het boompje (foto hierboven) en twee stempels met teksten, to en from. Ideaal bij het maken van creatieve adreslabels.


Tang en tape
Met de lettertang klikte ik een kerstwens op zwart tape. Ik begon mijn ontwerp uiteindelijk met een strookje goudkleurig washi tape. Daarop plakte ik het tape uit de lettertang, om vervolgens rondom stempelafdrukken te plaatsen met het boompje. Simpel en minimalistisch, maar juist dat spreekt me aan.


Envelop
Zoals ik vertelde bevat de verpakking kant en klare kaarten van Wibra ook tien enveloppen. Saaie witte enveloppen. Dat kan beter, dus kocht ik bij Xenos een rol cadeaupapier met gouden dots (150 cm voor € 1,99). Gevolg: mijn hele werkkamer bestaat nu uit glitter. Tja, dat spul geeft nogal af. Met de enveloppenmal haalde ik een eerste envelop uit het papier. Voorzichtig, want het is vrij dun papier. Het resultaat? Ik ben fan! Al ligt mijn hele werkkamer nog maanden onder de glitters, dikke prima. 

Vensterzakje
Omdat het papier echt heel dun is en de postzegel waarschijnlijk niet blijft plakken vanwege de glitters, kies ik ervoor om de envelop in een vensterzakje te versturen. Daarop plak ik dan de adressticker en een decemberzegel. Naam en adres op de sticker voeg ik toe met de typemachine, bijna mijn handelsmerk :-)


>> Versturen jullie dit jaar (zelfgemaakte) kerstkaarten?

You Might Also Like

8 reacties

  1. Ieder jaar probeer ik iets nieuws te verzinnen en verstuur ik zelfgemaakte kaarten!
    Die van jou zijn mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaarten! Eenvoudig maar erg mooi. Wij hebben dit jaar ook weer een aantal zelfgemaakt. Maar ook wat gekocht hoor, ik maak ze zolang ik zin heb en dan vul ik het aan met gekochte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! Mooi gemaakt ! :) Ik heb dit jaar gewoon gekochte kerstkaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zit er superleuk uit, heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.