Tag voor liefhebbers van kringloopgeluk

december 06, 2016


Dikwijls schrijf ik over de vondsten die ik doe bij de kringloop. Het lijkt me leuk om met een zelfbedachte tag eens wat dieper in te gaan op mijn favoriete hobby: de schattenjacht naar vintage hebbedingen. Wat is mijn favoriete winkel, hoe vaak ga ik gemiddeld op jacht en wat zou ik nooit tweedehands kopen?


Wat is je beste kringloopvondst tot nu toe?
Mijn absolute favoriet is het vintage letterbord (bovenste foto). Een item waar ik heel lang naar heb gezocht. Voor zulke pareltjes heb je geduld nodig. Uiteindelijk vond ik dit exemplaar. Het prijskaartje? Slechts € 3,50!

Welke kringloopwinkel is favoriet? 
In mijn omgeving heb ik keuze uit meerdere winkels. Het vaakst bezoek ik De Beurs in Oldenzaal. Eerder kwam ik ook heel dikwijls bij Wawollie in Goor. Helaas bestaat die winkel niet meer. Een brand verwoeste afgelopen juli het pand. Enorm jammer en best een gemis in de omgeving. Gemiddeld bezoek ik twee tot drie keer per maand de winkel in Oldenzaal. Lang niet altijd met succes, maar ook dat hoort bij het schatzoeken.


Zijn er spullen die je beslist niet tweedehands koopt?
Oh ja, absoluut! Dingen als matrassen en onderkleding laat ik sowieso liggen. Een trouwjurk zou ik ook niet gauw tweedehands kopen, iets met bijgeloof. Meubels met stoffen bekleding sla ik ook liever over.

Wat hoop je nog eens te vinden?
Mijn lijstje wisselt nogal eens, maar momenteel kijk ik specifiek naar een vintage spijkerjack van Levi's. Zo'n jas zou ik nog graag toevoegen aan mijn garderobe. In Utrecht zou ik niet lang hoeven zoeken, hier in het oosten is dat anders. Andere items waar ik bij ieder bezoek specifiek op let zijn mokken van Starbucks, boeken met botanische prenten en vintage papierwaren en stationery. 

Wat is je meest recente kringloopvondst?
Mijn laatste kringloopvondst stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. Ik kocht onlangs voor 25 cent een klein wit plantenpotje, voor op de vensterbank in de slaapkamer.

>> Wat is de beste kringloopvondst die jij ooit deed?

You Might Also Like

7 reacties

  1. Wat een leuke tag zeg! Ik moet toegeven dat ik echt al heel erg lang niet meer bij de kringloop ben geweest. Ik denk ergens van de zomer voor het laatst geweest. Als ik er kom, kijk ik standaard bij de spelletjes en de boeken. Dat vind ik zo rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag! En grappig, mijn beste tweedehands aankoop ooit is juist wel mijn trouwjurk geweest. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen dat jouw vintage trouwjurk juist de beste koop ever is! Zo kan het dus ook, tof :-)

      Verwijderen
  3. Ik kom er regelmatig en ga met veel plezier op zoek naar iets moois.
    Ik zoek niet altijd iets en snuffel wat rond en soms zie Ik iets wat gewoon mee moet ook al kan Ik niet uitleggen waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom voor t eerst op je gezellige blog terecht. Erg leuk om te lezen/zien die kringloop aankoopjes van je:)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Miriam! Een warm welkom gewenst :-)

      Verwijderen
  5. Ik vind het heerlijk wanneer mijn hart opeens sneller gaat kloppen in een kringloopwinkel. Het kan om een vaas gaan, een bloempot, een verzameling postzegels, een bijzondere stempel. Echt, van alles. Laatst vond ik een zakje met stof en band voor Staphorster klederdracht.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.