De Kerstmis mailswap die ik verstuurde

december 30, 2016


Ongelooflijk hoe snel de dagen gaan. Morgenavond staan we alweer met een glas champagne in de hand het jaar uit te luiden, knallend vuurwerk om ons heen. Mede door een druk werkrooster is december voor mijn gevoel als een speer voorbij gevlogen. De einddatum van de mailswap kwam voor mij dan ook veel te snel. Ik smokkelde er een dagje bij en kon zo toch voor Kerstmis een pakketje op de bus doen. In deze allerlaatste blog van 2016 een kijkje in de winterse swap die ik verstuurde.


Hergebruik
In een eerdere blog schreef ik het al, de beschrijving van mijn swapmaatje gaf weinig prijs. Ik besloot een pakketje samen te stellen dat past binnen mijn eigen stijl: veel zwart-wit. Dat is altijd goed, niet? Als basis koos ik voor hergebruik van een wit brievenbusdoosje met openslaande flap.


Aan de binnenzijde van de deksel plakte ik een eigenhandig gevouwen envelop, eentje die ik al liet zien in het blogje over de kerstkaarten voor dit jaar. Door de glitters is het papier moeilijk te lijmen. Bij dit soort handicaps maak ik gebruik van fotoplakkers. Een soort dubbelzijdig plakband, voorgesneden in vierkantjes van 1 bij 1 centimeter. Ideaal om in huis te hebben. In de envelop kwam uiteraard een kerstkaart, naar eigen ontwerp. De werkbeschrijving van de kaart vind je hier terug.


Bloemzaadjes en bakers twine
Wat wél duidelijk naar voren kwam in het berichtje van mijn swapmaatje is de liefde voor tuinieren. Mooi, want aan het einde van de zomer heb ik diverse bloemzaadjes uit de tuin gehaald, met het doel ze te gebruiken als cadeautje bij snailmail. Hoe je dat precies doet lees je in de DIY: bloemzaadjes verzamelen voor hergebruik. De zaadjes verpakte ik in een zakje van wit doorschijnend papier. De ronde sluitsticker van kraftpapier komt uit de kerstcollectie van Xenos.


In een swap met het thema Kerstmis kan een lichtje natuurlijk niet ontbreken. Ik koos voor een simpele DIY: het beplakken van een waxinelichtje met washi tape.


Ook stuurde ik een aantal meter metallic bakers twine mee, om zelf verder mee te knutselen. Ik rolde het touw op een kant en klaar label, welke ik voorzag van een stempel. Zelf vind ik het resultaat erg leuk geworden. De stempel is afkomstig uit een eerdere kerstcollectie van HEMA.


Slinger van papier
Naast deze DIY cadeautjes vulde ik het doosje met decoratie voor in de kerstboom, een stempel, twee rietjes in bijpassende kleuren en een kaartje van ingthings (zoals te zien op de eerste foto). Om het geheel extra feestelijk in te pakken legde ik een velletje vloeipapier in het doosje, met daarin de cadeautjes. Tot slot maakte ik met behulp van de naaimachine een zilveren slinger (rechts in het doosje). In de volgende blog een DIY voor het maken van soortgelijke papieren slingers, met een budget tip voor metallic papier.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar wat ik heb mogen ontvangen in deze swap, de foto van mijn post plaatste ik verleden week op Instagram. In de brievenbus lag een onwijs leuk pakketje uit België, bestaande uit een goedgevuld mapje gemaakt van drie aaneen geplakte enveloppen. 

Happy New Year!
Voor mij zit het drukke werkschema er bijna op. Vanaf morgen ga ik genieten van een welverdiende vakantie, waarin ik hopelijk flink bij kan bloggen. Er staat nog zoveel leuks te wachten. Ik wens jullie allemaal een heel fijn en vooral feestelijk uiteinde. Bedankt voor jullie bezoekjes aan 365 Miles to Paris, enthousiaste reacties en lieve mailtjes. De gedeelde liefde voor papier en post maakt bloggen zoveel leuker. Tot in 2017!

You Might Also Like

4 reacties

  1. En ik was de gelukkige ontvanger. Nog nooit zo'n mooi pakketje in mijn brievenbus gezien, ik was blij verrast. Echt reuze bedankt. Foto's van gemaakt die ik nog ga gebruiken in mijn blog. En nu zit ik te broeden op iets om terug te sturen. Nog even geduld en ik moet erbij zeggen dat ik niet zo creatief ben als jij, maar ik ga wel mijn verpletterende best doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk en lief dat je van je laat horen, Marthy. Fijn te lezen dat het pakketje goed is aangekomen. Ik ben nieuwsgierig naar je blog. Veel knutselplezier gewenst! Post gemaakt met liefde is altijd mooi.

      Verwijderen
  2. Fijne jaarwisseling en bedankt voor alle inspiratie, x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ageeth! Met veel liefde en plezier <3

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.