Bijbloggen #1 / What's on my desk?

november 18, 2016


Op Instagram plaatste ik eerder deze week een foto van mijn werkplek, met pontificaal in beeld een grote pot taai taai. Zalig! Dus zo zat ik een uurtje heerlijk te knutselen, op dat fijne plekje. Snailmail maken is voor mij ware ontspanning. Een fijne werkplek en iets te snacken dragen daar zeker aan bij. Vandaag wil ik jullie een beetje 'bijbloggen'. Waar ben ik momenteel mee bezig op het gebied van papier en post?


Verzamelwoede
Ik vind het enorm fijn om overzicht te hebben op mijn werkplek. Heb je net als ik een grote verzameling aan stationery en papierwaren, dan weet je dat dat best lastig kan zijn. Omdat het me zelden lukt een snailmail in één knutselsessie af te maken, slingert het pakketje papier dikwijls mijn hele werkkamer rond voordat het op de post gaat. Twee weken geleden gaf ik mezelf eens de tijd om te gaan winkelen in een grote naburige stad. Bij Flying Tiger liep ik tegen dit zwarte mandje aan. Groot genoeg voor een envelop in standaard formaat en ruimte voor iets extra's. Perfect! De rolletjes tape zijn verkrijgbaar via AliExpress, zie deze eerdere blog.


#kerstintechtmailswap
Naast Pinterest is Instagram mijn grote inspiratiebron bij het maken van snailmail. Zo volg ik op Instagram drie Vlaamse dames die onder de naam #postintecht (Post in 't echt) diverse workshops verzorgen met papier en post. Rondom Kerstmis organiseert het drietal een mailswap. Geen grote pakketten met cadeaus zoals bij de Nederlandse Instaswaps, maar snailmail zoals we het gehele jaar snailmail sturen. Zij het ditmaal in het thema van de feestdagen. Op Instagram informeerde ik of de Hollanders ook mee mogen doen en jawel! Reuze leuk. Mocht je je willen inschrijven, dat kan nog tot en met 5 december via de blog 'op ne zondag'. 


Decemberzegels
Bij het bladeren op Instagram viel mijn oog plots op een stapel poststukken met decemberzegel. In de drukte had ik er zelf niet bij stilgestaan, maar het decembertarief is deze week alweer ingegaan. De zegels vertegenwoordigen dit jaar een waarde van 65 cent, dat scheelt 8 cent met het standaardtarief.

Flow Paper Lovers
Ondertussen kwam deze week ook het Flow Book for Paper Lovers uit. Lisanne van de blog Lisanne Leeft toonde de inhoud van het boek in een uitgebreide video en ook bij de Postfabriek werd er een blogje over geschreven. Op basis van het filmpje besloot ik al dat ik 'm dit jaar laat liggen. Hoewel er mooie dingen bijzitten is het ook veel basismateriaal, waarvan ik weet dat ik het al ruim in huis heb. Mocht je niet zo breed in je voorraad zitten dan is het boek absoluut een aanrader. Je kunt er gerust een jaar mee vooruit.

So, what's on my desk?
Ik haalde uit de berging mijn stempels met kerstdesign en ging in de voorraad papier alvast op zoek naar bijpassende zakjes, labels, lintjes en stickers. De komende maand ga ik in elk geval aan de slag voor de leuke mailswap van onze zuiderburen. Ook ligt er in het mandje nog een snailmail waar ik mee bezig ben (de roze envelop, inderdaad). Ook die hoop ik in de loop van de week te posten. Ik kom al aardig in de kerstsfeer en dat bevalt me allerbest. Bij deze zijn jullie weer enigszins bijgepraat. Tot de volgende :-)

>> Zijn er leuke of bijzondere projecten waar jullie momenteel druk mee zijn? Let me know!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wat een fijne foto's! Ziet er superleuk uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat extra leuk is van de Decemberzegels is dat één voldoende is voor een envelop tot en met 50 gram. Dat scheelt een tweede zegel voor post van 20-50 gram.
    Ik heb mijzelf de rust gegund van het enveloppen maken (naar jouw idee met de tabbladen uit Flow's) en ze te vullen om mensen blij te maken.
    Mooie foto's maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach inderdaad, Decemberzegels gaan tot 50 gram! Wat goed dat je het zegt, dankjewel. Ik zit er duidelijk nog niet helemaal in :-)

      Wat leuk dat ik je heb weten te inspireren met de enveloppen. Hopelijk heb je een fijn knutselmomentje gehad. Liefs, Ingrid

      Verwijderen
  3. Mooie post 'maken' vind ik erg fijn om te doen. Alleen moeilijk om er op het moment de tijd en de rust voor te vinden (ik ben je trouwens niet vergeten hoor, jij krijgt nog mooie post van mij.........beloofd is beloofd) Fijn weekend daar. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles op zijn tijd, lieve Alet. We noemen het natuurlijk niet voor niets 'slakkenpost'. Het vinden van tijd en rust is een bekende. Eenmaal creatief bezig besef ik me vaak weer hoe fijn het eigenlijk is, zo'n momentje voor jezelf. Ik wacht je post rustig af.
      Fijn weekend!

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.