Nieuwe collectie Quotes kaarten van Cardcetera

oktober 08, 2016


Cardcetera is onder de meeste postcrossers en snailmailers geen onbekende. De webshop verkoopt duizenden kaarten, in allerlei maten en soorten. Naast de verkoop van merken van anderen houdt eigenaresse Astrid zich ook bezig met de ontwikkeling van een eigen kaartenlijn. De Quotes kaarten in deze blog vormen de nieuwste aanwinst in de eigen lijn van Cardcetera. Een serie die regelmatig aanvulling gaat krijgen van nieuwe kaarten met inspirerende teksten, dat klinkt goed. Vandaag laat ik je de eerste negen ontwerpen zien. Ik ben fan!


Jubileumcollectie
Natuurlijk kon ik het niet laten Astrid even te vragen naar het hoe en waarom van deze nieuwe serie. Zelf zegt ze daarover het volgende: "Voor het vijfjarig bestaan van Cardcetera ben ik op zoek gegaan naar inspiratie voor een nieuwe collectie. Ik ben zelf gek op kaarten met quotes en op fotokaarten. Die combinatie zie je niet vaak, meestal zijn het alleen teksten of teksten met illustraties."

Astrid besloot beide favorieten bijeen te brengen en schakelde daarvoor de hulp in van Cora Verhagen, van Studio Neeltje. Cora zet alle ideeën van Astrid om in de kaarten die je in de shop kunt vinden. Samen kwam het duo op de combinatie van een stoer lettertype, met een bijpassende foto.


Dubbele postzegel
Of die combinatie geslaagd is? Oordeel zelf, zou ik zeggen. Wat mij het meest aanspreekt in de collectie is de keuze voor de lettertypes. Niet klassiek, ook niet te modern. Gewoon fonts die fijn zijn voor het oog en passen bij de tekst op de kaart. En zie je de ruimte voor de postzegel hierboven? Hoe gaaf dat daar nogmaals de tekst terugkomt. Goed bedacht! De postzegel plakken we er dus keurig naast :-)


Om mee te pronken
Waar ik ook heel erg blij van word is dat de dames heel bewust hebben gezocht naar foto's die de boodschap onderstrepen, maar niet per se voor de hand liggen. Het zijn fijne plaatjes die, dankzij de zachte kleuren van de tekstkaders, een prachtig geheel vormen. Kaartjes die je gerust een tijd op een prikbord kunt laten hangen.


Voor elk wat wils
De kaart met de dromenvanger die je hierboven ziet is één van mijn favorieten. Heerlijk dat dromerige, een foto waarin de zon gevangen is. Wat dat betreft is er geen kaart hetzelfde qua stijl. In de basis zijn ze natuurlijk allemaal gelijk: een foto, kader en inspirerende tekst. Maar laat je dat los, dan zie je telkens een ander soort beeld. Mooi, want wanneer je de serie koopt kun je de kaarten voor heel diverse personen gebruiken.


Voorproefje
Zoals hierboven al geschreven zijn deze negen kaarten nog maar het begin van een grotere serie ansichtkaarten. Benieuwd naar de overige ontwerpen? Er zijn er inmiddels al een paar bijgekomen. Op Instagram gaf Astrid al een voorproefje. Ook deze nieuwe ontwerpen zijn wat mij betreft zeer de moeite waard!


Kortingsactie
De Quotes kaarten zijn naast per stuk ook in een set van negen stuks verkrijgbaar in de webshop van Cardcetera. Het is vooraf een verrassing welke van de kaarten je ontvangt, leuk! Snelle bestellers kunnen gebruikmaken van een mooie aanbieding: in plaats van € 8,10 betaal je momenteel slechts € 6,75 per setje kaarten. Voor losse kaarten betaal je 90 cent per stuk. Ook de nieuwe ontwerpen uit het voorproefje zijn al toegevoegd aan de shop. Je kunt ze in het submenu van de shop vinden onder Cardcetera Cards.

Deze blogpost bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh wat zijn ze leuk! Ik ben dol op quotes en kaarten, dus de combi is helemaal geslaagd! Ik kende haar nog niet, dus ga eens even rustig kijken in de shop. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.