Een voorproefje van de IKEA PAPERSHOP wintercollectie

oktober 23, 2016


Woongigant IKEA presenteerde onlangs de wintercollectie voor de afdeling papierwaren. Het is nog maar sinds enkele jaren dat IKEA in Nederland beschikt over een Papershop. Ik ben er blij mee, want de collecties bieden regelmatig fijne artikelen op het gebied van papier en stationery.

Vandaag wil ik jullie meenemen in de VINTER 2016 collectie. Maak je klaar voor een aantal fijne sfeerbeelden vol inspirerende toepassingen en mooie artikelen. Inpakpapier, washi tape, lint en papieren labels. De papierliefhebber kan ook deze kerst zijn hart ophalen.


Traditionele kerst
Naast de klassieke kerstkleuren kiest IKEA dit jaar voor de combinatie van zwart, wit en bruin kraft. Een bekende, want deze combi zagen we het afgelopen seizoen al veelvuldig voorbijkomen. Niet alleen in de wooncollectie van IKEA zelf (denk aan de recente collectie met kurk), maar ook in de collectie kaarten en stationery van Nederlandse ontwerpers en webshophouders. 

In de traditionele collectie vind je naast bovenstaand papier onder meer tape, labelstickers en diverse kant en klare cadeauverpakkingen. Om je een indruk te geven van de prijzen: rollen cadeaupapier zijn er vanaf € 1,49 per 5 meter en washi tape koop je per 3 rollen voor € 3,99.



Kraft collectie
Het leuke van de Papershop collecties is dat ze dikwijls bestaan uit heel diverse artikelen. Dat is bij deze VINTER 2016 collectie niet anders. Het valt allemaal perfect met elkaar te combineren, maar ook met een los artikel kun je vele kanten op. Precies het toegankelijke dat IKEA uitstraalt. Knap dat het ze lukt dit ook te verweven in een collectie papierwaren.

Mijn favoriete artikel is de set van drie rollen washi tape, zoals hierboven in het midden te zien. Hebben jullie al een favoriet kunnen vinden? Ik raad je vooral aan de kerstafdeling in eigen persoon te bezoeken, want de foto's die ik hier kan tonen zijn nog maar een begin van de totale collectie papierwaren. In de winkels vind je o.a. een derde collectie, met goud en zilver folie. Ook zeer de moeite waard!

You Might Also Like

3 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.