Maak kennis met de najaarscollectie van Little Lefty Lou

september 27, 2016


Kleurrijke kaarten, voorzien van vrolijke, haast dromerige illustraties en teksten in bijpassende fonts. De kaarten van Little Lefty Lou zijn niet alleen leuk om op te sturen, ze staan ook prachtig in een interieur. Het merk is eigendom van Louisette van Schie. Wat begon als 'iets' doen met de liefde voor post groeide uit tot een goedlopende Etsy shop. De papierwaren komen dikwijls voorbij op Instagram, een goed teken.

Little Lefty Lou
Vandaag mag ik je de kaarten uit de najaarscollectie van Little Lefty Lou laten zien. Ik vind ze stuk voor stuk geweldig! Ook interviewde ik Louisette over de start van haar merk en vroeg ik haar naar de inspiratie voor deze nieuwste collectie. Het zal je niet verbazen dat de liefde voor post daar een groot aandeel in heeft. 


Lichtpuntjes
De najaarscollectie bestaat uit twee series. Op links zie je een kaart uit de serie Positivy. De set van vier kaarten in zachte kleuren dienen met positieve opschriften als ware lichtpuntjes. Dat blijkt voor Louisette ook direct de aanleiding te zijn geweest bij het maken van deze serie. "Ik vind dat er nooit genoeg positiviteit in de wereld kan zijn. En soms is dat alleen al als iemand je een hart onder de riem steekt door iets liefs te sturen."


De kracht van post kent Louisette als geen ander. Wanneer ze met een burn-out thuis komt te zitten is het tijd voor verandering. De groeiende liefde voor post doet haar besluiten haar hobby's én grafische opleiding te verenigen. "Ik kan nu zoveel dingen combineren waar ik plezier aan beleef. Het ontwerpen, leuk inpakken van bestellingen, fotograferen en zelfs wandelen. Want de post moet natuurlijk ook in de brievenbus belanden."


Favoriet seizoen
De tweede serie omvat het favoriete seizoen van velen: de herfst. Op Etsy vind je de serie onder de Engelse benaming, gericht op de internationale markt. De kaarten uit deze serie lijken haast met waterverf geschilderd, om bij weg te dromen. "De herfst is echt mijn favoriete seizoen", vertelt Louisette. "De natuur is op zijn mooist en ruikt zo lekker en binnen kan je heerlijk onder de dekens kruipen met een kop thee of chocomel. Een serie in het thema van de herfst kon echt niet uitblijven."


Schilderachtig mooi
Wat spreekt mij als postliefhebber zo aan in deze collectie? Beide series zijn verschillend qua stijl, maar weten me te raken. In de sets kan ik niet één kaartje aanwijzen dat ik niet mooi vind. De kaarten uit de Positivy serie hang ik met plezier aan de muur, als reminder voor mezelf. Maar stuur ik ook vol vertrouwen op naar een vriendin die even niet zo goed in haar vel zit. Naar de kaarten uit de Autumn serie kan ik blijven kijken. Iedere keer ontdek ik een nieuw detail. De teksten vormen een prachtig contrast met de schilderachtige tekeningen. Het doet me werkelijk verlangen naar lange koude herfstwandelingen, om thuis bij te komen met een warme kop thee onder het dekentje dat Louisette al beschreef. Bijzonder dat ze dit gevoel heeft weten te vangen.


Persoonlijke touch
Behalve kaarten heeft Little Lefty Lou meer in petto. Denk aan briefpapier, washi tape, lint voor de typemachine en binnenkort zelfs eigen ontworpen pins voor op je kleding of tas. Louisette volgt met haar collectie de seizoenen en trends, maar voegt bovenal haar eigen stempel toe. Dat is ook direct haar kracht. De ontwerpen zijn aantrekkelijk en tot in de puntjes uitgedacht.

De kaarten uit de najaarscollectie zijn te bestellen als set (€ 4,50 per 4 kaartjes) of per stuk (€ 1,25). De volledige collectie (meer dan 75 artikelen!) kun je vinden in de Etsy shop 'Little Lefty Lou'. Een extra cadeautje van Louisette, voor jullie: tot en met 30 september betaal je slechts 4 euro per set van 4 kaarten.







 Deze blogpost bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Echt hele leuke kaarten en je hebt er een hele mooie blog over geschreven!
    Xx Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wauw, ik vind ze echt mooi! Vooral die schilderachtige geïllustreerde kaarten, perfect voor mijn bullet journal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaartjes!
    Ze zijn allemaal zo mooi en lekker kleurrijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.