Swap: de unboxing van de Lang Leve de Zomer Swap

augustus 30, 2016


Hoewel de zomervakantie op zijn eind loopt of voor jou misschien al voorbij is, stond er nog één specifiek blogje in de map met concepten: de unboxing van de Lang Leve de Zomer Swap. 

Terug naar het begin van de zomer
We spreken over begin juli wanneer de swaps worden verzonden. Op Instagram toonde ik destijds al de doos zoals op de bovenste foto en ook enkele cadeautjes passeerden de revue, zoals de baby pilea. Vandaag laat ik jullie ter afsluiting van de zomervakantie de overige inhoud van de swap die ik ontving zien. Want reken maar dat mijn swapmaatje geweldig haar best heeft gedaan, niet alleen op het vinden van cadeautjes maar ook het inpakken ervan. En laat dat laatste nou uitstekend aansluiten bij de insteek van 365 Miles to Paris als blog: de liefde voor papier. Laat je inspireren :-)

 
Op een bloedhete woensdagmiddag werd deze doos gebracht door de pakketdienst, vol kleur en met een gewicht alsof er een paar bakstenen in verstopt zaten. Toen de pakketbezorger aanbelde stond ik net op het punt naar mijn werk te vertrekken. Timing hè! Pech voor mij, het pakket werd op tafel gezet en ik vertrok richting werk. Des te leuker toen ik 's avonds terugkeerde naar huis, want hallo swap! Op mijn gemakje nam ik plaats op de vloer, de doos voor me... en uitpakken maar!


Waah, het is een pilea!
Eenmaal geopend straalde me een doos vol fijne cadeautjes tegemoet in de kleuren zwart, wit en geel. Jep, mijn swapmaatje had heel goed naar mijn moodboard gekeken. Het eerste cadeautje waar mijn blik op viel was dit pakketje op links, met opschrift: kringloopgeluk & pilea baby. Happiness!


Ik besloot nog even te wachten met uitpakken, om eerst eens rustig te genieten van het mooie inpakwerk. Ik haalde alle cadeautjes uit de doos en bekeek ze stuk voor stuk. Oh, wat is dit leuk <3


Een spelletje hints met de lettertang
Over inspiratie gesproken: ieder cadeautje was voorzien van een tag gemaakt met de lettertang, een soort hint naar het cadeautje binnenin. Leuk idee, want dat maakte het uitpakken werkelijk tot een leuk spel. Ook een vermelding waard: de felgekleurde mini wasknijpers waarmee de papieren labels zijn vastgezet. Dat vind ik dus echt één van de leukste dingen aan een swap, naast het krijgen van cadeautjes: genieten van het creatieve werk van een ander. Dat zat bij deze swap wel goed.


Wat dat betreft voel ik me heus een bofkont. Maar, hoe leuk het kijken naar deze pakjes ook was: uiteindelijk wint toch de nieuwsgierigheid en moet het papier wijken. Wat er onder verstopt zat?


Alles voor een zomers feestje
Het dienblad kocht ik kortgeleden bij Zeeman, maar alles wat erop staat komt uit de swap. Zie je de schoteltjes in het midden? Eigenhandig gepimpt door mijn swapmaatje, hoe gaaf. Verder kreeg ik roerstaafjes met bovenop een flamingo, een kaars in de vorm van een ananas en een mason jar drinkglas met zakjes ijsthee. Gewoonlijk maak ik zomers ijsthee door op de normale manier thee te zetten, dit af te laten koelen en eventueel te voorzien van ijsblokjes, partjes limoen en takjes munt. Bij deze zakjes hoef je enkel koud water toe te voegen. Ik kende het niet, maar de thee smaakt erg goed. 


Cheers to National Watermelon Day
Cadeautjes die zelfgemaakt zijn hebben wat mij betreft sowieso een voorsprong, neem nu de stapel kaartjes op bovenstaande foto. In een ander pakje vond ik het etui met watermeloen print en de twee fijne pennen die eruit steken. De kaarten staan hier al een aantal weken tegen de muur te pronken. Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen ze op te sturen. En dan het etui, met een heerlijk hysterisch kleurtje. Die kun je onmogelijk kwijtraken op een rommelig bureau, haha.


Lichtje in het donker
Ook aan de lange zomerse avonden is gedacht met dit gele windlichtje. Extra leuk door de gouden cactus print. Ook dit cadeau is goed gebruikt de voorbije weken. Zoals eigenlijk alle cadeautjes, stuk voor stuk een schot in de roos en heel goed bruikbaar.


Tip: gebruik een moodboard
De bruikbaarheid van cadeautjes vind ik sowieso wel een belangrijke factor wanneer je meedoet aan een swap: kijk goed naar het moodboard van de ander. Dan ben je vrij zeker dat je pakket gewaardeerd gaat worden en je niet voor niets zo druk bent geweest. Hoewel niemand het hardop zal zeggen wanneer gekregen cadeaus tegenvallen, maar iets krijgen wat echt bij je past en waar je iets mee kunt is toch het leukste. Ook het witte potlood vond ik in de swap, mooie boodschap.


Groene hartendief
Ja, daar is ie weer hoor: de baby pilea. Jullie zagen 'm al eerder voorbijkomen in de Pilea update, die ik begin augustus schreef. Begin september zal ik jullie in een volgende blog tonen hoeveel groter deze baby al is geworden in de tussentijd. Het vintage kopje is een kringloopvondst van mijn swapmaatje.


Tot slot vond ik in een grote witte envelop deze botanische prenten, oh zo mooi! Ik ben er nog niet aan toegekomen ze te gebruiken voor snailmail, maar wie weet wat voor creatiefs er nog mee volgt. 

Met deze papierwaren zijn alle cadeautjes uitgepakt. Wat een leuke swap was dit. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de maakster van al dit moois, je kunt haar op Instagram volgen onder de naam @thetruthfulteapot. Heb je de blog met daarin de Lang Leve de Zomer Swap die ik verstuurde gemist, of wil je alles nog eens bekijken? Je leest 'm hier: Lang Leve de Zomer met een DIY bloemenpers.

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wat een leuke swap! Ben op dit moment ook met eentje bezig, zo leuk om te doen. Mooi blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof pakket!
    Echt alles is zo leuk.
    Je boft maar met zo'n fijn swapmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk om een hele blog post te zien over de swap! Een hele eer! Dankjewel! Fijn om te lezen dat alles goed terecht is gekomen! Veel Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.