Swap: Lang Leve de Zomer met een DIY bloemenpers

juli 07, 2016


Afgelopen maandag was het zover: na enkele weken tijd om te knutselen en cadeautjes te verzamelen mocht (of eigenlijk moest) de Lang Leve de Zomer Swap op de post. Deze swap werd op Instagram georganiseerd door Sarah (bekend van szaar.nl) en Babette (blogger op studiobabsie.nl). Voor beiden was het de eerste keer dat ze een swap organiseerden, maar dat deden ze met verve. En het leukste van al? Ik mocht de swap voor Sarah maken! Stiekem ook een beetje spannend. Of het gelukt is een leuk en vooral zomers pakket samen te stellen? Dat laat ik je vandaag zien in deze blog.


Stapelen, proppen, puzzelen?
Aan deze stapel te zien is het in elk geval gelukt voldoende cadeautjes te verzamelen. Moet je je voorstellen dat ik deze stapel in een brievenbusdoosje moest proppen, oh jee! Net een puzzel, maar het is gelukt. Ik koop altijd liever een extra cadeautje dan dat ik meer betaal voor verzending via pakketpost. Einde van de rit heeft mijn swapmaatje daar natuurlijk veel meer aan ;-).


Wat kocht ik dan zoal?
Sarah gaf op haar lijstje aan dat ze dol is op zachte kleuren, papier, stationery en de collectie van winkels als HEMA en Dille & Kamille. Eigenlijk precies hetgeen we terugvinden op haar blog. Bij HEMA kocht ik een notitieboek met binnenin papier in verschillende pasteltinten. Bij Dille & Kamille kocht ik een schaartje in geinig design. Het zomerse thema voerde ik door met een setje fruitige postzegels en de geweldige flamingo pen, die ik jullie eerder al toonde in de meest recente blog over kringloopgeluk.


DIY: boodschappentas met cactus print
Een swap is in mijn ogen niet compleet zonder handgemaakte cadeautjes. Zelf vind ik het ook onwijs leuk om eigengemaakte cadeautjes te ontvangen. Of dat nu in snailmail is of in een eenmalige swap. Voor Sarah maakte ik een boodschappentasje van textiel, die ik daarna bestempelde met een stempel met cactus design (te vinden bij Action). Voor het stempelen gebruikte ik inkt van het merk VersaCraft, deze is geschikt voor stempelen op textiel, maar ook bruikbaar op papier en hout. Ideaal!


DIY: een houten bloemenpers
Voor het tweede DIY cadeautje bedacht ik dat het leuk zou zijn om zelf een bloemenpers te maken, helemaal passende bij de botanische trend in zowel interieur als stationery. Die twee volgen elkaar vaak op, let er maar eens op. Een bloemenpers maak je door twee vierkanten uit hout te zagen. Ik koos voor een afmeting van circa 14x14 cm. In de vierkanten boor je in alle hoeken gaatjes, waardoor je een schroef met vleugelmoer haalt. Daartussenin leg je twee bladen van karton en enkele velletjes vloeipapier. Eigenlijk heel simpel, als je de materialen maar in huis hebt.


Ik vind het resultaat enorm leuk en zeker voor herhaling vatbaar, mocht ik nog eens een cadeautje nodig hebben. Daarbij is hout ook nog eens een materiaal dat zeer duurzaam is en lang meegaat. Fijn!


Combinatie van inpakmaterialen 
Voor de verpakking van de cadeautjes koos ik voor een combinatie van bruin kraftpapier, botanische prenten, washi tape, vintage bloemen stempels en teksten uit de typemachine. Iets dat heel erg bij mij past, maar ook iets waarvan ik denk dat het aansluit bij de favorieten van mijn swapmaatje.


Botanische prenten zonder sloopwerk
Omdat ik waanzinnig slecht ben in het kapot knippen van oude boeken, ik vind dat echt zonde, koos ik ervoor om botanische prenten te printen. Internet staat vol waanzinnige afbeeldingen. Wat ik wel doe bij het printen van dit soort vintage patronen is het 'witten' van de achtergrond in Photoshop. Dat scheelt nogal qua inkt. Scans van vintage boeken hebben van origine een wat gelige achtergrond. Tip!


Cadeautje uit eigen tuin
Uit de bloementuin van mijn ouders haalde ik zaadjes van de Akelei. Ook de foto is eigengemaakt. Het geheel verpakte ik in een zakje van pergamijn, materiaal waar ik al vaker aan refereerde.


Verzonden en ontvangen
Ben ik tevreden over de swap die ik verstuurde? Ja, ik geloof het wel. Ik heb in elk geval enorm genoten van het uitzoeken en maken van cadeautjes en het inpakken. En de reactie van Sarah? Kijk zelf:


In een volgende blog...
Ook ik mocht afgelopen week een swap ontvangen. Volg je mij op Instagram dan heb je de doos vol cadeautjes al voorbij zien komen. Wat een waanzinnige swap kreeg ik onder mijn neus geschoven! In een volgend blogje laat ik zien wat voor leuks ik mocht uitpakken. Wordt vervolgd :-)

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat superleuk zeg!
    Ik had het natuurlijk al op je IG gezien, maar zo hier met de mooie foto's is toch net wat leuker.
    Echt een toffe swap heb je er van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een beetje jaloers hoor! Je hebt er een geweldig mooie swap van gemaakt. Zo leuk om te doen <3 Het geven en het ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie swap!! Heel creatief weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.