Kringloopgeluk: West Germany en 2x een bloemenpers

juni 29, 2016


Och wat ging er deze maand weer veel leuks mee naar huis. Hoog op mijn lijstje deze maand stond een houten bloemenpers en toen ik er vorige week niet één maar twee tegelijk vond stond ik haast te juichen in de kringloopwinkel. Het zal er amusant uit hebben gezien...

West Germany voor een schijntje
Een andere topper: de vaas van West Germany die je hierboven op de foto ziet staan. Deze vasen winnen de laatste jaren weer flink aan populariteit en worden daar ook naar geprijsd. De prijssticker van dit exemplaar gaf echter slechts een bedrag van 1 euro aan. Lachertje! Die is er vast tussendoor geschoten bij het prijzen. Ook het bruine kopje en het oude aardrijkskunde boek gingen mee naar huis, samen met nog veel meer leuks. Kijken jullie mee naar de vintage gelukjes van de maand juni?


Het zijn de jaren 50 niet meer...
Dit is een hoekje van mijn werkkamer. Op deze plek zit ik regelmatig brieven te schrijven voor snailmail, maar ook is de tafel dikwijls mijn basis bij het fotograferen voor blogs. Wat er op tafel staat te pronken wisselt regelmatig, eigenlijk hebben alleen de stationery artikelen een vaste plek. Het schoolboek dat ik vond staat vol met oude pastelkleurige landkaarten. Prachtig van binnen, maar ook de cover mag er zijn. Het boek stamt uit 1958 en lag destijds in de schappen voor een prijs van 2 gulden en 90 cent. Ik betaalde er afgelopen maand € 1,95 voor bij de kringloopwinkel.


Om door een ringetje te halen
Ik verbaas me altijd een beetje over de grote hoeveelheden borduurwerk welke je in een gemiddelde kringloopwinkel tegenkomt. Echt handwerk, waar tig uren liefde en ontspanning in zijn gestopt. Toch koop ik ze zelden. Voor dit ronde werkje maakte ik echter een uitzondering. Soms heb je dat, dat je iets tegenkomt waarvan je direct denkt: ja, jij mag mee naar huis. Zonder dat je er een doel voor hebt, het roept gewoon jouw naam. Herkennen jullie dat?


Bruin glas komt niet altijd uit de apotheek
Ik was dus in de veronderstelling dat ik bruin apothekersglas in mijn handen had, tot mijn moeder uitriep dat in deze glazen voor jaren terug de koffie werd verkocht. Ook prima en misschien nog wel een leuker verhaal. De potjes vormen zo'n heerlijk contrast in mijn zwart-wit interieur, dat sprak me aan. Het ene potje had nog een dop, de ander was 'm ergens kwijtgeraakt. Ik nam ze beiden mee.


Hoewel ik er in de winkel nog niet direct een doel voor had bedacht, vond ik die eenmaal thuis heel gauw. De glazen blijken ideaal als kleine opberger voor rondslingerende rolletjes tape, mijn favoriete schaar en liniaal. De flamingo op rechts is een tijdelijke bezoeker. De vogel is eigenlijk een pen, ik kocht 'm bij Bart Smit. De roze vriend gaat binnenkort op reis naar mijn swapmaatje in de Lang Leve de Zomer Swap. Aanstaande maandag mogen de pakketten op de post, dus ik mag nog druk aan het knutselen en inpakken. Leuk om te doen! In een volgende blog vertel ik meer over deze swap.


Dikke pret en van z'n hiep hiep hoera
Dat schreef ik dinsdag op Instagram, toen ik een foto plaatste van de miniatuur bloemenpers. Zoals ik al schreef stond een bloemenpers hoog op mijn lijstje. Winkel ik met een lijstje? Mwah, niet helemaal. Er zijn altijd wel vintage 'hebbedingetjes' die ik graag tegen zou willen komen, maar over het algemeen laat ik me in kringloopwinkels verrassen door wat er zoal op mijn pad komt.


Bij de bloemenpers was dat anders. Het lijkt me namelijk onwijs leuk om met gedroogde bloemen aan de slag te gaan bij het maken van snailmail. Ik deed al een poging met eucalyptus en probeerde eens bloemen te drogen tussen een boek. Toch gaat er niets boven een échte bloemenpers en dan het liefst een vintage exemplaar, zo prachtig voorzien van decoraties. De miniatuur versie meet slechts 9x9 centimeter, dat is bijna schattig. Zelfs niet in gebruik zijn dit soort vondsten leuke eye catchers voor in huis. Nu ik ze heb gevonden kan mijn projectje van start: op zoek naar bloemen om te drogen!

Behalve dat jullie het leuk vinden mijn kringloopgeluk te zien, ben ik ook heel nieuwsgierig naar jullie vondsten van de afgelopen weken. Welk gevonden voorwerp gaf jou het ultieme gevoel van kringloopgeluk?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Laatst was ik op vakantie in een ander deel van het land en daar zijn twee kringloopwinkels. Daar ben ik een schrijfblok met grafisch papier tegengekomen, lekker vol nog, en meerdere heel leuke kwartetspellen met mooie, oude vintage kaarten. Ook een zwarte pietenspel met leuke kaarten. Ja, dat is leuk dat je na vele jaren zoiets op vakantie kunt vinden. Helemaal happy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke spulletjes! Ik ben stiekem verliefd op de bloemenpers, zo leuk!! En veel plezier met de swap, lekker knutselen als het buiten regent vind ik altijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spulletjes allemaal!
    Mooi zeg die kringloopvonsten.
    En dan vooral de bloemenpersen vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig dat je bloemenpersen hebt gevonden. De kleine heb ik nog niet eerder gezien, zo leuk!
    Soms lacht er gewoon veel naar je in de kringloopwinkels.
    Mooie beelden laat je zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.