Snailmail tip: stempels en tape via eBay en AliExpress

mei 27, 2016


'Vul je knutselkast op eBay', kennen jullie deze rubriek nog? Bijna anderhalf jaar lang deelde ik maandelijks tips voor diverse snailmail- en stationery artikelen die je voor een zacht prijsje kon laten overkomen uit o.a. China. Blader je terug, dan vind je tips voor ruim 75 verschillende artikelen.

Een nieuwe invulling
Na mijn tijdelijke blog stop besloot ik de rubriek even te laten voor wat het is, om het op een later moment in een andere vormgeving terug te laten komen. Niet langer maandelijks, maar zoals vandaag: een blogje met tips voor drie artikelen die ik zelf onlangs kocht via eBay en AliExpress. Artikelen waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat ze de moeite waard zijn en waarvan ik in latere blogs kan tonen hoe ik ze gebruik bij het maken van snailmail. Dat maakt de rubriek voor mijzelf leuker: ik kan immers zelf foto's maken van de artikelen én er een review bij plaatsen gebaseerd op mijn ervaring met het materiaal. Dat lijkt me een stuk waardevoller dan een verzameling linkjes. Hopelijk gaan jullie net zo blij zijn met deze vernieuwing. Benieuwd geworden naar mijn aankopen?


10 rolletjes voor 6 euro
Voor Nederlandse begrippen is dat goedkoop, heel goedkoop zelfs. Niets ten nadele van de webshops die washi tape verkopen, want er zijn ook genoeg soorten tape die een prijs van 3 euro per rolletje waard zijn. Deze set van 10 rolletjes tape in alle kleuren van de regenboog stond al een poos op mijn lijstje, maar ik twijfelde een beetje over de kwaliteit. Zoiets is altijd moeilijk af te lezen van een foto.


Toch gingen ze niet uit mijn hoofd, want tape in dit soort kleuren is ideaal. Niet alleen bij het maken van post, ook bij het ophangen van kaarten en posters aan de muur geeft het een vrolijk effect. Puntje bij paaltje bestelde ik de set en die was voor eBay begrippen eigenlijk vrij snel binnen: na twee weken lag het pakketje in de brievenbus. En de kwaliteit? Die is eigenlijk best heel goed te noemen.


Het is overduidelijk papiertape, zoals we mogen verwachten bij washi tape. De plaklaag is redelijk oké, hoewel je de uiteindes even moet aandrukken wil de tape voor langere tijd blijven zitten. Allemaal heel verwaarloosbaar, want zit het eenmaal vast dan heb je hier prima tape aan. Een rolletje tape voldoet aan de standaard maat: 1,5 cm breed en 10 meter lang. En gebruik je het tape even niet, dan is een torentje van deze rolletjes ook een prima eyecatcher op je bureau. Lekker vrolijk!

Deze set tape is te bestellen via eBay voor een prijs van omgerekend circa 6,25 euro. De verzendkosten zijn gratis. Verkoper is worland-supermarket. Klik je door naar overige advertenties, dan vind je daar een advertentie waarin je de rolletjes ook los van elkaar kunt kopen, mocht je op zoek zijn naar één specifieke kleur. Je bent dan logischerwijs iets duurder uit, met circa 0,89 euro per rolletje.


12 rolletjes voor 6 euro
We gaan nog even door met de goede aanbiedingen. Deze set tape bestaat uit 12 rolletjes en is ook te bestellen voor een prijs van om en nabij de 6 euro. Ik kocht deze set op AliExpress. In de eerdere rubriek maakte ik uitsluitend gebruik van eBay. Op dat moment was AliExpress al wel opkomende, maar nog niet de hit die het nu is. Wat maakt AliExpress interessant? De prijzen kunnen nogal uiteenlopen en wisselen zelfs binnen een advertentie regelmatig. Hoewel we het dan meestal over een paar cent hebben, maar soms zit er een gelukje bij wanneer er een aanbieding loopt. Zoek je producten op AliExpress dan is het dus zeker aan te raden een goede prijsvergelijking toe te passen. 


Terug naar de rolletjes: deze zijn qua formaat de helft kleiner dan de standaard. Niet qua lengte, want ook hier plakt per rolletje circa 10 meter tape aan de kartonnen ring. Wel qua breedte: 8 mm precies. Ideaal bij gebruik op ansichtkaarten, waar je niet eindeloos de ruimte hebt zoals in een brief. Ook hier is de kwaliteit meer dan goed te noemen. De plaklaag voldoet prima en de kleuren zijn helder.


Ik kocht de set bij de AliExpress store Washi tape world en betaalde omgerekend 6,34 euro. Zoals de naam van de store al doet vermoeden staat deze bomvol diverse soorten tape. Klik je verder dan kom je nog twee sets regenboog tape tegen. Deze zijn gelijk van kleur, maar hebben een ander patroon: pijlpunten en dots. De prijs is eveneens gelijk aan de set die ik hier toon. Nog een voordeel van AliExpress: in tegenstelling tot eBay kun je hier wél met iDeal betalen. Het is dus niet langer nodig in het bezit te zijn van een PayPal account, wil je stationery bestellen uit het buitenland.


Stempelen tot in het jaar 2026
De laatste tip is voor deze houten datumstempel, eentje die gezien mag worden en dankzij de houder prima op je bureau past. Wanneer ik begin met het schrijven van een brief dan start ik bijna altijd met de datum. Zelf vind ik dat ook handig wanneer ik brieven teruglees, zo weet ik direct in welke periode de brief is geschreven en ontvangen. De datum kun je natuurlijk met de hand schrijven, maar een datumstempel is daarbij ook een leuke uitkomst, zowel in brieven als op kaarten voor postcrossing.


De stempel is op de juiste datum te zetten door te draaien aan de wieltjes, een bekend principe. Ook hier twijfelde ik vooraf over de kwaliteit, maar dat bleek onnodig. De wieltjes draaien soepel mee en de uitsnede van de cijfers en letters op de stempel is uitmuntend. Wat me bij het bestellen opviel was het grote verschil in vraagprijs voor specifiek dit artikel bij diverse webshops. Die liepen enorm uiteen. Ik bestelde mijn exemplaar tegen een prijs van omgerekend circa 2,18 euro (verkoper: Shanghai Jing). 

Ter illustratie van wat ik hierboven al zei over de schommelende prijzen op AliExpress: tijdens het zoeken naar een datumstempel kwam ik exact hetzelfde artikel ook tegen voor een prijs van 8 euro. Ik wist vooraf niet dat de prijzen zo hevig kunnen verschillen (deze stempel was één van mijn eerste aankopen via AliExpress), maar wees hier alert op wanneer je zelf op zoek gaat naar artikelen.


Wat je nog moet weten over kopen op eBay en AliExpress
De prijzen die ik in deze blog noem kunnen, afhankelijk van het moment waarop jij deze blog leest, verschillen van de meest actuele verkoopprijs. Ook is het mogelijk dat een artikel (al dan niet tijdelijk) uitverkocht raakt. De prijzen in deze blog komen overeen met de prijzen zoals deze op vrijdag 27 mei vermeld stonden in de betreffende advertenties. Bestel je via één van deze twee kanalen, houd er dan rekening mee dat het tot circa 30 dagen kan duren voor je bestelling gearriveerd is.

You Might Also Like

7 reacties

  1. Oh wat een geweldig leuke artikelen allemaal!
    Vooral die pastelkleurige tapejes, te leuk
    Ga gauw weer eens kijken op etsy, en wie weet ook Aliexpress waar ik nog nooit op heb gekeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke kleuren en wat fijn om zoveel keus te hebben.
    Jaren geleden begon ik met verve mijn masking tape verzameling aan te leggen. MT was toen het enige merk dat van echt goede kwaliteit was (en dat is nog steeds goed), maar gelukkig is er meer bij gekomen. En fijne prijsjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het tape van MT is absoluut de onbetwiste nummer 1, geweldige kwaliteit. De sets hierboven zijn ook zeker prettig om in de verzameling te hebben, ideaal om uit zoveel kleurtjes te kunnen kiezen.

      Verwijderen
  3. Tape is altijd zoooo fijn.
    De dochter van vier is ook al fan en ik verstop die van mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn, al die tips en truuks! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zo heerlijk goedkoop! en wat een leuke tape!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben echt dól op washitape en deze kleurtjes zijn superfijn! Ik ga dit stuk even opslaan zodat ik ze kan aanschaffen als ik door mijn rolletjes heen ben :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.