Briefpapier met print? Aan de slag met pen en potlood!

april 23, 2016


De reeks ABC snailmail die ik verleden jaar begon is inmiddels aangekomen bij de letter I. Aan mij de eer om die in te vullen. Lonkend naar de zomer viel de keuze op de I van ijsjes. Jammie! Een leuk thema, want lekker kleurrijk. Het briefpapier en de adresstickers maakte ik dit keer zelf en dat is direct de tip van deze blog: aan de slag met pen en potlood!

Lijntjespapier uit een schriftje
Is het zó simpel? Ja, zo simpel is het echt. Scheur een blaadje lijntjespapier uit een schrift, knip of snij deze op maat en voorzie je papier van illustraties. Voor een extra effectje knipte ik de hoekjes rond af. Leuk briefpapier met print vind ik maar moeilijk verkrijgbaar in de reguliere winkels. Ik ben gek op variatie in snailmail en heb dan ook weinig met een blok van 100 vellen briefpapier in één en dezelfde stijl. Het zelf illustreren van papier is dan een handig en tevens goedkoop alternatief.


Zo kun je je briefpapier en adresstickers (blanco labelstickers, o.a. verkrijgbaar bij Action en Wibra) altijd precies laten aansluiten op het thema van je post. 

Hulplijn inschakelen
Ben je niet zo'n natuurtalent als het aankomt op tekenen met pen en potlood, geen paniek! Ook ik ben niet zo'n kei in dingen uit mijn hoofd natekenen. Gelukkig bestaat Google en kom je met een zoekterm als 'ice cream doodle' binnen enkele seconden terecht op een pagina vol voorbeelden van simpele tekeningen, die prima zijn na te tekenen vanaf het scherm. En die kleine tekenfoutjes her en der? Ach, dat is toch juist de charme van handgemaakte brievenbuspost.

En dat leuke kaartje?
Op bovenstaande foto zie je al een deel van de snailmail die ik uiteindelijk stuurde. Ik vulde een doorzichtig wenskaartenzakje met parasolletjes, confetti en meer toepasselijks. Het kaartje dat ik mee stuurde is van de Duitse illustrator Mimirella. Haar reeks kaarten en posters bevatten tal van schattige dieren (en ijsjes) in fijne pastelkleuren. In Nederland zijn haar kaarten o.a. online verkrijgbaar bij Troetel.com. Woon je net als ik in de regio Twente, dan kun je de kaarten ook vinden bij conceptstore Central SOHO (voorheen Offline 39) aan de Willemstraat 39 in het centrum van Hengelo.

En nu zelf aan de slag! Doe jij wel eens een beroep op pen en potlood bij het maken van briefpapier?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Wat een lekker fris en zomers briefpapier e.d. heb je gemaakt zeg. Wat een leuk idee. Zelf ga ik nooit aan de slag met tekenen maar dit lijkt wel heel erg leuk en gemakkelijk uit te voeren. Zelf ga ik eerder wat stempelen en dat inkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind een stempel ook ideaal voor dit soort werkjes! Als ik een stempel heb die binnen het thema past dan grijp ik daar ook regelmatig naar bij het maken van bijpassend briefpapier, papier om zakjes mee te vouwen etc.

      Verwijderen
  2. Dit ziet er inderdaad echt superleuk uit, en zo simpel inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Ga ik onthouden.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke snail mail en inspirerend.
    De illustraties van Mimirella vind ik ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.