Snailmail: streepjes, dennenappels en mooie woorden

november 13, 2015


De titel van deze blog leek me wel een mooie omschrijving voor de inhoud van de snailmail die ik eerder deze week op de post deed. Veel streepjes, enkele dennenappels en mooie woorden, zoals bovenstaande quote. Natuurlijk uit Flow Magazine gehaald. De oplettende lezer/kijker zag 'm eerder al voorbij komen in de blog over de papiersnijder van Wibra. 

Ik plakte de prent op een wit kartonnetje en zocht er meer leuks bij. Zo gaat dat meestal wanneer ik post maak. Ik start met één item en gaandeweg zoek ik daar steeds wat bij. Ik vind het heerlijk om met papier en overig materiaal te schuiven tot ik een combinatie heb gevonden die naar mijn zin is. Deze keer koos ik voor mijn eigen favorieten: zwart, wit en kraft, met een vleugje goud. Natuurlijk mocht ook de herfstsfeer niet achterblijven, die dennenappels dus. Benieuwd waar dat eindigde?


Voila! Twee zakjes met goodies, een envelop voor de brief, de kaart met quote en een Mail Tag... een wat? Mocht je het niet kennen, een Mail Tag is vergelijkbaar met de tags die je op blogs tegenkomt. 

Hoe werkt een Mail Tag?
Een Mail Tag bevat een aantal vragen die de persoon met wie je schrijft kan beantwoorden in de volgende brief. Een manier om elkaar iets beter te leren kennen, naast de vragen die in de standaard correspondentie al voorbijkomen. Zo kun je bijvoorbeeld vragen een favoriet recept te delen, of een bijzondere familietraditie. Schrijf je met iemand uit een ander werelddeel, dan is het een ideale manier om zo uiteindelijk meer te leren over de daar geldende cultuur, zonder dat je hele brief vol vragen staat. Het geeft dan net iets meer overzicht. Gebruik je zo'n tag creatief, dan kan er nog wel eens een verrassend antwoord volgen. Het proberen waard!


Eindeloos letters plakken
Als briefpapier gebruik ik meestal lijntjespapier uit een schrijfblok. Zulke velletjes vragen natuurlijk om wat versiering. Naast washi tape maakte ik deze keer gebruik van goudkleurige letterstickers. Gevonden bij Wibra, slechts 50 cent voor een set van 10 velletjes. Dat zijn leuke prijzen ;-)


Herfstige goodies
Hoewel de brief natuurlijk de kern is vind ik bij snailmail toch altijd wel goodies horen. Geen verplichting hoor! Het hoeven ook geen grote cadeaus te zijn, beslist niet. De inhoud van het witte zakje laat zich raden: een zelfgemaakte slinger. Het andere zakje vouwde ik met behulp van een enveloppenmal. Het papier gebruikte ik ook bij het inpakken van de cadeautjes voor de Instaswap en is als printable gratis te downloaden op de website Fellow Fellow. In het gevouwen zakje stak ik een zakje speculaas thee, passend bij de tijd van het jaar. Nog even en de Sint is weer in het land!


Lang leve de typemachine
Het label op het witte zakje maakte ik natuurlijk met behulp van de typemachine. Ik vind dat zo'n leuk effect geven. Ik maak zulke stickers door een velletje witte labelstickers in de typemachine te draaien, die ik dan later op maat knip. De typemachine is nog steeds een van mijn beste kringloopvondsten. Niet alleen tof als retro accessoire op mijn werkkamer, maar ook super leuk bij het maken van post.


Slinger van papier en... een nieuw Flow Book for Paper Lovers!
Tot slot de slinger die ik maakte. Met een pons en de naaimachine kom je een heel eind. Zo'n zelfde slinger ging mee in de Instaswap, maar dan van metalic roze papier uit het Flow Book for Paper Lovers. Een exacte werkwijze laat ik ook hier nog even achterwege, die volgt binnenkort in een eigen DIY blog. Wisten jullie trouwens dat er heel binnenkort een nieuw Book for Paper Lovers uitkomt? Het derde boek alweer! Vanaf 17 november ligt ie in de winkels, mooi op tijd voor Sinterklaas en Kerstmis. En nee, dit is geen gesponsorde boodschap. Dat zou een mooi cadeau zijn hè, maar ook hier gaat het boek gewoon op het verlanglijstje. Ik ben benieuwd wat voor leuks er dit keer allemaal in steekt. 

You Might Also Like

4 reacties

  1. Hey Ingrid,
    Ik wilde je even bedanken voor je mooie blog vol met inspiratie!
    Ik heb sinds een jaar eindelijk weer eens post geknutseld en werd vooral geïnspireerd door jouw mooie plaatjes op je blog en IG. Internet en Pinterest staan er vol mee, maar overweldigen me soms. Jouw post, met aandacht gemaakt dat straalt er vanaf, had precies het juiste effect :)
    Groetjes, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lief bericht, dankjewel! Leuk dat je zelf weer bent begonnen met post maken. Jouw blog was juist voor mij lange tijd een grote bron van inspiratie. Fijn dat ik andersom ook voor inspiratie mag zorgen :-)

      Verwijderen
  2. Nu weet ik weer hoe ik aan het papier van Fellow Fellow kom! Gezien bij jouw en vergeten om aan te refereren in mijn post. Je bent inspirerend, als altijd <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie patronen hè! Prachtig papier om in deze tijd van het jaar mee te werken. Bedankt voor je lieve compliment. Reacties als deze maken het bloggen zoveel leuker, dankjewel daarvoor.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.