Inkomende post: de F van Flowerpower en meer moois

november 28, 2015


Er valt hier zoveel leuks door de brievenbus! Ieder poststuk dat ik van de mat haal is zichtbaar gemaakt met liefde, aandacht en vooral plezier. Zelf kan ik daar enorm van genieten. We hebben allemaal zo onze eigen stijl bij het maken van post en dat werkt best inspirerend. Ik heb weer drie snailmails op de foto gezet. Tijd om de maaksters van deze pakketjes in het zonnetje te zetten. En voor alle anderen: laat je inspireren door de mooie combinaties van kleuren en materialen. Echte post is zoveel leuker!


Waar is dat feestje?
Het thema van deze snailmail lijkt me overduidelijk. Een echt feestje viel door de brievenbus. Ik ben gek op papieren slingers. Een kleurexplosie om heel vrolijk van te worden! Zelf werk ik de laatste tijd vooral met zwart, wit en kraftpapier. Deze snailmail laat me weer zien welke kracht kleur heeft.


De maakster van deze snailmail is een echte DIY-er. Eerder mocht ik al eens een setje zelfgemaakte oorbellen ontvangen, met vergelijkbare roze roosjes. Dit keer stak er een ring in een prachtig beplakt luciferdoosje. Sowieso een leuke vorm van hergebruik waar je veel kanten mee op kunt.


Terug naar de vroege jaren 70
De titel van deze blog zei het al: de F van Flowerpower. Eerder deze week toonde ik in een blog de G van (een doosje) Geluk. De F van Flowerpower was even daarvoor door de brievenbus gevallen. Een leuk thema om te gebruiken voor een ABC snailmail. Een onderwerp waar je net als bij het thema Feest heerlijk los kunt gaan met kleur. Goed geslaagd! Ik ben nu al nieuwsgierig naar de letter H.


De magie van papier en post
Als laatste wil ik jullie dit kraft pakket laten zien. Een combinatie van kleuren die ik zelf ook graag gebruik en ook terug laat komen in mijn interieur: veel zwart, wit en onbewerkt hout.


De envelop alleen is al een plaatje. Zo zie je maar wat voor leuks je kunt doen met een aantal rolletjes tape, een setje stempels en een velletje alfabet stickers. Dit daagt mij ook weer uit om toch vaker de verzameling masking tape erbij te pakken wanneer ik aan het knutselen ben. Ik gebruik tape vaak alleen bij het dichtplakken van zakjes en enveloppen, maar er zijn nog zoveel meer toepassingen.


De kracht van handgemaakt
Het opschrift van het onderste zakje trok direct mijn aandacht: "Handmade By Me". Ieder andere snailmailer zal het herkennen: een flinke verzameling handgemaakte cadeautjes die je krijgt van je snailmailmaatje. Ik ben er dol op en bewaar ze stuk voor stuk, gebruik ze ter decoratie van mijn werkkamer. Juist die kleine goodies tonen de aandacht en de liefde die met post gepaard gaan. Mooi!


Waar ik masking tape gebruik om zakjes dicht te plakken trof ik hier een sticker van kurk aan. Mooi materiaal om te gebruiken. Ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe woontrends uiteindelijk ook doorslaan in het aanbod papierwaren en stationery. Net als mijn voorkeur voor zwart en wit eigenlijk.


Maar eh, wat zat er nou in dat ene zakje? Papieren sterretjes, een label en... een cupcake! Kunstwerkjes van strijkkralen zijn ideale goodies om mee te sturen: licht van gewicht en nooit te dik.


Tot slot het zwarte pakje, al even leuk ingepakt. De boodschap "Handle with care!" stond er op. Hmm, interessant. Wat zit hier voor spannends in? Door dit soort teksten op de pakketjes in een snailmail te zetten wek je al gelijk de nieuwsgierigheid van de ontvanger. Dat maakt het uitpakken nog leuker!


Ook in deze snailmail vond ik een prachtige papieren slinger, handgemaakt. Ook deze heeft een mooi plekje gekregen, aan de muur in mijn werkkamer. Dankjewel!

Aan de slag met frisse zin
En jij? Kunnen de dames die deze snails maakten je met hun knutsels inspireren? Ik ga zelf binnenkort weer eens aan de slag met iets meer kleur. Eens zien hoe dat gaat uitpakken... Fijn weekend :-)

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een fijne feestjes met de post, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Ik krijg heel graag post, maar verstuur eigenlijk amper zelf zo'n leuke dingen. Moet ik dringend eens werk van maken. Dank voor de inspiratie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.