Cadeautjes inpakken? Eerst een boswandeling!

november 11, 2015


Dit weekend een boswandeling op de planning staan? Mooi! Mocht je daarna ook nog een verjaardag hebben, dan zit je met deze blog helemaal goed. Ik laat je vandaag zien hoe goed je takjes groen uit het bos kunt gebruiken bij het inpakken van cadeautjes. Helemaal herfst! En less is more, want ik gebruikte slechts wat groen, een vel wit inpakpapier, washi tape en een stuk touw. Vandaag dan ook geen uitgebreid uitgeschreven werkwijze. Wat wel? Een flink aantal foto's om je door te laten inspireren. De takjes van de dennenboom ruiken ook nog eens heerlijk. Jammer dat ik dat niet kan delen via dit blogje, maar extra reden voor jullie om vooral het bos in te gaan de komende dagen.


De rode besjes zijn rozenbottel. Aan grote takken zie je ze ook dikwijls terug op interieurfoto's. Rozenbottel droogt heel mooi op en blijft dus lang te gebruiken. Fijn!



Aftellen naar de feestdagen
De geur van Kerstmis! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Wat dat betreft is de herfst echt mijn favoriete seizoen, met de aanloop naar de feestdagen. Mooi hoe het groen een contrast vormt met het witte papier. Voeg er voor de kerstdagen eventueel een glimmertje aan toe en je zit helemaal goed.


Ik zei het al: less is more. Ook met enkel een stukje tape ziet zo'n pakje er nog steeds fleurig uit.


Mocht je nog een restje karton hebben liggen: knip er een label van en plak er met tape wat groen op.



Zin in iets meer kleur? Groen laat zich prima combineren, zoals hier dennenboom en rozenbottel.



Low budget dankzij hergebruik
Nog een combinatie met karton en tape. Heb ik jullie al kunnen overtuigen? Ik vind dit zelf een prachtige stijl van inpakken. Dicht bij de natuur, niet al te veel poespas. En low budget, zeker wanneer je uitgaat van hergebruik van papier en touw.



Groen is goed, maar...
Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat je met zakken vol het bos verlaat, maar een paar takjes kun je gerust verzamelen. Het liefst zonder schade aan te brengen aan bomen of struiken. Op de grond onder de bomen ligt in de herfst vaak voldoende, daar hoef je de boom zelf niet voor aan te raken.

Ook ik ben op zoek naar inspiratie
Mocht je naar aanleiding van deze blog ook aan de knutsel gaan, ik ben erg benieuwd naar wat jullie zoal maken! Daar haal ik dan zelf ook weer inspiratie uit. Hoe? Deel jouw versie op Instagram onder de hashtag #365milestoparis of stuur een foto per mail (365milestoparis@gmail.com). Vind ik leuk!

You Might Also Like

2 reacties

  1. O wat een leuk idee, dit is zeker heel tof voor de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooi vind ik dit, prachtig in zijn eenvoud. En ik ga ook mijn ogen eens goed open houden voor wit inpakpapier, mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.