ABC Snailmail: de G van (een doosje) Geluk

november 26, 2015


"Wat is geluk?" Een vraag waar je heel lang over na kunt denken. Tevens een vraag die voor ieder van ons een ander antwoord zal hebben. Voor Susan maakte ik een doosje met mogelijke antwoorden, bestaande uit vijf kaartjes. Sommigen misschien wat cliché, maar ook daar kan geluk in schuilen.


Voor het eerste kaartje deed ik een beroep op een gelukspoppetje. Men zegt dat wanneer je zo'n poppetje in je linker broekzak draagt, je een leven vol passie tegemoet gaat. Nou Susan, bij deze. Haha!


Misschien is het bijgeloof, misschien zit er een kern van waarheid in: een lieveheersbeestje dat op je af komt vliegen brengt geluk in de liefde. En als er iets gelukkig maakt, dan is het wel liefde.


Groot geluk, klein geluk. Een dosis endorfine maakt werkelijk gelukkig, wetenschappelijk bewezen!


Maar hebben we het dan echt over persoonlijk geluk, dan is er maar één juist antwoord mogelijk...


De sleutel naar geluk, die zit in jezelf. In de brief die ik mee stuurde met het doosje geluk schreef ik ter afsluiting de quote: "You know all those things you've always wanted to do? You should go do them." Wat werkelijk gelukkig maakt, dat weten we immers zelf het beste.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Prachtig in alle eenvoud! Wat heb je dat mooi gemaakt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, onwijs leuk gedaan! Ik ben ook helemaal fan van het blik vol geluk van de Hema, dit lijkt me ook heel leuk om in de post te mogen ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.