Snailmail: een mintgroene basis

oktober 12, 2015


Afgelopen week schoot het bloggen er even bij in. Niet helemaal de bedoeling, maar soms komt het voor dat je keurig voorgenomen planning in de soep loopt. Even diep ademhalen en weer door. Deze maandag start ik dan ook met een vers blogje. Hopelijk lukt het deze week weer om er meer te publiceren. Voor de uitgaande post die ik vandaag wil laten zien heb ik me laten leiden door de favoriete kleur van de ontvangster. Ik hoef vast niet uit te leggen welke kleur dat is ;-)


Mintgroen dus. Eerst maar eens op jacht in mijn voorraad kaarten en knutselspullen. De stapel groeide en groeide. Tja, we hebben altijd meer dan we denken. Zeker als het om knutselspullen gaat. Uit de stapel maakte ik een selectie, enigszins rekeninghoudende met de opkomende herfst. Prachtig hè, hoe de bomen verkleuren. Ik kan daar enorm van genieten! 


Uit het inpakpapier met grafisch design van Xenos knipte en vouwde ik een envelop. Welke ik dan weer verder versierde met stempels en stickers. Een kant en klaar cadeauzakje vormde het omhulsel voor twee kleine kaartjes, wederom in mintgroen.


In het bakje met opschrift 'sieraden maken' vond ik twee mintgroene roosjes. Samen met twee oorstekers en een kaartje maakte ik er een DIY pakketje van.


Met stempels en een sticker is een kant en klaar cadeauzakje in een handomdraai omgetoverd tot iets eigens. De zakjes kocht ik voor een klein prijsje bij Inpakken en Uitdelen.


De kaart op rechts hebben jullie al eens langs zien komen in de DIY rondom het gebruik van een typemachine. In combi met de herfst vond ik deze perfect bij de rest van de snailmail passen. Uit een oude Flow kalender haalde ik een kaartje voor een recept met pompoen. Zo zie je maar, overal valt wel iets op te scharrelen wat je weer kunt (her)gebruiken bij het maken van post.


Dit kaartje bijvoorbeeld. Ik kocht het bij de laatste uitverkoop van Oktoberdots toen het nog hoogzomer was. Kaartjes komen altijd van pas!


Ingepakt en wel ziet zo'n mintgroene snailmail er dan als volgt uit. Best geslaagd, toch?

You Might Also Like

3 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.