Inkomende post: een bron van inspiratie

oktober 02, 2015


Verse post in de brievenbus! Zoals jullie mijn blog bezoeken om je te laten inspireren door wat ik maak, laat ik me graag inspireren door wat anderen voor mij maken. De snailmail die hier in de brievenbus valt is met zoveel aandacht, liefde en plezier gemaakt. Laat je net als ik inspireren door het creatieve werk van de postliefhebbers met wie ik schrijf. In de blog van vandaag laat ik je vier verschillende snailmails zien, gemaakt door vier verschillende dames. Een diversiteit aan creativiteit!


[1] Een kei in handlettering! Dat is de maakster van deze snailmail. Een witte pen en kraftpapier zijn sowieso al een prachtige combinatie, en als je dan ook nog eens zo kunt tekenen.


Ook de binnenkant mag gezien worden. Leuke toevoeging: het kaartje met kleine gelukjes. Een originele manier om elkaar iets beter te leren kennen.


 Ook de achterzijde is volledig in stijl. Wat je al niet kunt doen met een simpel kant en klaar kaartje!


[2] Weer iets heel anders. Een goed voorbeeld van wat voor leuks je kunt doen met waterverf. Volgens mij is dat gespetter met een kwast stiekem ook een heerlijk werkje om te doen, haha.


Neon met zwart en wit doen het ook goed als combinatie hè? Mooi hoe het roze afsteekt van de rest.


Nog zo'n top idee: sluitstickers voorzien van verf spetters. Ik gebruik wel eens stempels om sluitstickers op te leuken, maar aan verf had ik nooit gedacht. Zeker iets om uit te proberen.


[3] Een envelop vol jeugdsentiment! Pippi Langkous is en blijft een ware heldin. Die lieve Sanne wist mijn liefde voor die stoere en eigenwijze Pippi perfect te vertalen in een fleurige snailmail.


Toepasselijke cadeautjes: grote rondjes confetti gemaakt uit pagina's van een Pippi Langkous boek, een glazen flesje vol leuks (vast de opbrengst van een dagje 'dingen zoeken', dat kan Pippi heel goed!) en drie paperclips in de vorm van een vogel. Tja, die zijn er natuurlijk genoeg rondom Villa Kakelbont.


[4]  De laatste snailmail doet denken aan een groot boekwerk, vol met papier, lintjes, stickers en tape.


De binnenzijde ziet er als volgt uit: een geweldige collage van papierwaren. Leuk om hier het gebruik van de naaimachine weer terug te zien. Ik blijf dat een mooi effect vinden op papier. En dan de vintage zwart-wit plaatjes! Ja, ik hou daar wel van.


De foto's zijn niet enkel opgeplakt als decoratie, maar vormen insteekzakjes voor de brief en een handgemaakt papieren label. Goed idee!


With Love! Beter is snailmail niet te beschrijven. Iedere nieuwe envelop die op de mat ploft zit vol met liefde en aandacht. Deze vier tonen dat precies. Ik kan hier weer heel wat inspiratie uit putten. Jij ook?

You Might Also Like

2 reacties

  1. Allemaal ontzettend leuk, vooral de tweede vind ik heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de eerste met de Kleine Gelukjes echt zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.