Snailmail tip: 100% hergebruik

september 30, 2015


Wat kun je anders met uitgelezen reclameblaadjes en wikkels van repen chocola dan ze bij het oud papier mikken? Eigenlijk heel veel. Met een beetje creativiteit ziet afval er ineens heel anders uit. Dat hergebruik nuttig is, dat hoef ik niet uitgebreid uit te leggen. Niet alleen voor de eigen portemonnee, maar ook voor het milieu kan hergebruik van materialen veel doen. Wist jij bijvoorbeeld dat je van de overgebleven wikkel van die overheerlijke reep Tony's Chocolonely prima enveloppen kunt vouwen?


Laten we eerst eens beginnen bij de brief. We hebben allemaal wel ergens een notitieboekje slingeren. Prima briefpapier! Om de brief wat op te fleuren kun je aan de slag met reclamefolders of oude tijdschriften. Knip plaatjes uit, of ga ouderwets aan de slag met letters.


Natuurlijk blijft het niet alleen bij een brief. Het is altijd leuk om een klein cadeautje mee te sturen. Knip bijvoorbeeld labels uit een oud stratenboek. Een stukje touw zal in menig huishouden ook niet moeilijk te vinden zijn. Evenals een perforator, om een gaatje mee in de punt te maken.


Wat rest dan nog? De envelop! Deze vrolijke wikkel van de nieuwste Tony's met popcorn en discodip vraagt om hergebruik. Een envelop kun je vouwen met behulp van een enveloppenmal, maar mocht je die niet hebben liggen dan kun je ook een kant en klare envelop uiteen halen en deze overtrekken.


Een 100% hergebruik snailmail. Als je erop gaat letten dan zul je in je directe omgeving plots tal van bruikbare materialen vinden. Daag jezelf eens uit en maak zelf een snailmail van 100% hergebruik. Ik ben benieuwd hoeveel materialen je kunt vinden en wat voor leuke en originele post eruit voortkomt!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Zo leuk vind ik dat, van alles gebruiken. Het enige nadeel is dat ik (te) veel bewaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief