Post tip: een modern leesplankje (met giveaway!)

september 18, 2015


Begin deze maand lanceerde kaartenwebshop Cardcetera een nieuwe collectie kaarten. Het concept: bijzondere Nederlandse woorden met krachtige foto’s en een uitleg in het Engels. Woorden als koekeloeren, mikmak en korenblauw. Perfect voor postcrossing, maar ook in een snailmail misstaan de acht kaarten uit deze serie niet. Alle reden voor een leuke giveaway. 

Wat geef ik weg? 
De kaarten zijn door de koppeling van tekst en beeld dubbel te interpreteren. Ik zie er wel een uitdaging in om daar een snailmail omheen te maken. Zie jij het op jouw plaats wel zitten om post te ontvangen met daarin jouw favoriete kaart uit de serie Words? Geef in een reactie onder deze blog aan welke kaart jij graag in je brievenbus wilt ontvangen. Voor twee van jullie ga ik vervolgens aan de slag! 

Let op: om mee te kunnen doen is het van belang dat je over een Nederlands postadres beschikt.


De webshop Cardcetera beschikt over honderden (ansicht)kaarten in de meest uiteenlopende designs. Ik mag er graag rondneuzen om ideetjes op te doen en kaarten aan te schaffen voor gebruik in thema snailmails. Die bestellingen worden dan weer ingepakt door Astrid van Esdonk, sinds 2011 eigenaresse van Cardcetera. Astrid is een liefhebber van originele kaarten en dat merk je wanneer je door het aanbod van de webshop bladert. De keuze is letterlijk reuze en dat zie ik graag.


Ook de acht kaarten uit de serie Words mogen wat mij betreft voorzien worden van het label 'originele kaart'. De kaarten zijn het eindresultaat van een samenwerking tussen Astrid en schrijfster en enthousiast fotografe Naomi Jansen. De dames vonden elkaar door hun liefde voor bijzondere woorden en dat is precies wat we terugzien in het eindproduct. Missie geslaagd!


Wat ik zo leuk vind aan deze kaarten (en ik denk dat de postcrossers onder ons dat maar al te goed begrijpen) is de combinatie van beeld, Nederlandse woorden en een Engelse uitleg. Een prachtige manier om een stukje Nederland te tonen aan internationale postcontacten. Een prima toevoeging aan de 'typisch Nederland' kaarten met afbeeldingen van molens, kaas, tulpen en klompen.


We zijn over de helft! Dit schattige lammetje is kaart nummer vijf. Heb je al een favoriet gevonden?


Dit vind ik ook zo'n mooie, maar wel een lastige als het op snailmail aankomt. Korenblauw is niet alleen een bijzonder woord, ook de kleur is een bijzondere. Ik kon zelfs geen potlood vinden die er exact bij kleurde. Leuk om te zien dat Astrid en Naomi in de ontwerpen ook platform bieden aan woorden die in het dagelijks leven eigenlijk amper worden gebruikt. Ik bedoel, wanneer sprak jij voor het laatst het woord korenblauw uit? Ik zou het niet weten!


Aarzelen, dit is dan wel weer een veelgebruikt woord. Mooi door kwetsbaarheid.


Het laatste kaartje uit de serie Words is een speelse: dobbelen! Zie de beschrijving: 'playing a game of chance'. Precies wat het leven eigenlijk is, een kansspelletje. Deze giveaway trouwens ook :-)


Post ontvangen?
Nog eenmaal alle kaartjes op een rij. Wil je kans maken op een snailmail mét je favoriete kaart, laat dan in een reactie weten met welk kaartje ik voor jou aan de slag zou mogen. Ik kies er volgende week vrijdag (25 september) twee uit die van mij post gaan ontvangen.

Korting voor snelle beslissers
Mocht je de complete serie van acht kaarten willen aanschaffen of een los exemplaar willen bestellen, dat kan via de webshop van Cardcetera. De full colour kaarten van de serie Words zijn gedrukt op stevig 350 grams papier en kosten gewoonlijk 90 cent per stuk. Voor de snelle beslissers is er momenteel een kortingsactie gaande: voor losse kaarten betaal je tijdelijk nog maar 75 cent per stuk. Het kan nog voordeliger: een mapje met daarin alle acht kaarten is te bestellen voor € 5,40.

Deze blog bevat producten die ik heb gekregen van een bedrijf.

You Might Also Like

9 reacties

  1. Wat een leuke kaarten. Als eerste viel ik voor de kat, als kattenmens zijnde, maar het lammetje stal mijn hart. Die lentekriebels mag mijn brievenbus komen vullen! Groetjes marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof idee! Ik ben niet zo'n fanatiek postcrosser, maar naar vrienden in het buitenland post sturen is wel altijd leuk. Een (buitenlandse) vriend van me is nu een semester in België en leert daar ook Nederlands, dus dan komen dit soort leuke kaartjes natuurlijk wel van pas :) Enne, ik zit momenteel (net als de rest van de blogwereld volgens mij) in een cactusfase, dus die mag zeker bij mij in de brievenbus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mikmak kaart is geweldig en hef woord klinkt ook zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mocht ik winnen, dan lijkt het mij heel leuk om een snail te ontvangen van jou met dobbelen. Kan je veel kanten mee uit, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou gaan voor het kaartje met koekeloeren, aangezien het een schattige kaart is met een leuk woord!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supermooie kaarten! Ik zou gaan voor het kaartje met het woord wegwijzer. Omdat mijn vriend en ik veel wandelen; dan is een wegwijzer wel eens handig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaarten! Ik heb een hoop creatieve troep. Bovendien maak ik bijna al mijn sieraden zelf, dus de kaart 'Mikmak' past zeker bij mij :) Groetjes, Elma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind aarzelen wel een hele mooie! Brengt me al in herfstsferen door op de valreep van de zomer nog te genieten van de natuur buiten. Erg mooie serie dit, dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de kaarten prachtig en inderdaad heel leuk voor snailmail naar het buitenland.
    De cactus is mijn favoriet en ik doe graag mee met je snailmail give away!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief