Klaar voor de start: Instaswap 2015 Fall Edition

september 14, 2015


We mogen weer! Sinds vanmorgen kun je je inschrijven voor de Instaswap 2015 Fall Edition. Nu worden er continue swaps in diverse thema's georganiseerd via Instagram, maar de Instaswap is een bijzondere. Waarom? Je kunt er eigenlijk niet omheen. Honderden Instagrammers zijn tegelijkertijd bezig met hetzelfde project. Tijdlijnen vullen zich met zelfgemaakte cadeautjes en creatieve inpaksessies. Veel te leuk om aan je voorbij te laten gaan! Maar er is meer...

Share some kindness
Aan iedere Instaswap editie is een goed doel verbonden. Voor de Instaswap 2015 Spring Edition viel de beurt aan Stichting Early Birds Fotografie. Een stichting die liefdevolle fotoreportages maakt van premature kinderen in het ziekenhuis. Een prachtig doel! Het doel dat verbonden is aan de Instaswap 2015 Fall Edition mag er ook zijn. Welk doel dat is? Dat kun je zelf bepalen. Ken je iemand die wel een steuntje in de rug kan gebruiken? Geef diegene dan op en wie weet wat voor moois erop volgt. Geheel in lijn met de slogan van de Instaswap: "Share some kindness". 

Kost het dan geld om mee te doen aan de Instaswap? Nee, de opbrengsten komen uit de verkoop van merchandise en donaties van sponsoren. Je kunt zelf een bijdrage doen door de koop van de wensketting: een glazen flesje met zaadjes van een 'blaasbloem'. Dat er vele wensen mogen uitkomen!

Hoe werkt het ook alweer?
Mocht je nog geen idee hebben wat nu precies de bedoeling is van een swap, nog even een korte uitleg. Een swap is een uitwisseling van kleine cadeautjes, blijmakers. Je vult een pakketje of brievenbusdoosje met zelfgemaakte en/of gekochte cadeautjes, passende bij het thema én bij de persoon waarvoor je iets mag maken. 

Heb je je eenmaal ingeschreven (dat kan nog tot en met 27 september), dan ontvang je vanzelf een mailtje met naam, adres en het Instagram-account van de persoon voor wie je aan de slag mag. In zijn of haar tijdlijn ga je vast genoeg inspiratie vinden voor een goedgevulde swap. De kosten heb je dus zelf in de hand. Een pakketje hoeft heus niet bomvol te zitten met cadeautjes. Het gaat om de lach die je op iemands gezicht kunt toveren, niet om het uitgeven van weet ik veel welk bedrag aan cadeaus en papierwaren. Voor een uitgebreidere uitleg verwijs ik je graag door naar Instaswap.nl.

Laat je verrassen
De bevestigingsmail van mijn inschrijving is binnen en ik kan niet wachten om weer aan de slag te gaan. De Instaswap 2015 Spring Edition was mijn eerste swap en dat smaakte zeker naar meer. Mocht je nog twijfelen, schrijf je in en laat je verrassen. Deelname vraagt wat van je tijd, maar we weten allen dat knutselen heel ontspannend kan zijn. En je krijgt er ook nog iets voor terug! Net snailmail, maar dan eenmalig en op iets grotere schaal. Om je over te halen en het iets meer beeldend te maken, een aantal foto's van wat ik maakte en mocht ontvangen bij de vorige Instaswap:












Genoeg redenen gehoord en gezien om je in te schrijven? Het is zo leuk! De verzenddatum is vastgesteld op maandag 2 november, dus tijd zat om je voor te bereiden. Er zullen na 27 september ongetwijfeld meer blogjes verschijnen rondom de herfstige Instaswap. Ik kijk ernaar uit!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Oi Ingrid,aqui no Brasil realizamos trocas entre as scraper é muito bom,já participei de 2 e ganhei muito presentes em forma de carinho.Boa semana.Beijo.Valéria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk idee! Ik ga er nog even over nadenken of ik hieraan mee ga doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe ook mee! Leuke foto's, ik heb er al helemaal zin in!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief