Hoe staat het met het ABC kaartenproject?

september 22, 2015


Afgelopen zomer begon ik een nieuw ABC kaartenproject. De lezers die mij ook op Instagram volgen hebben in de voorbije weken de eerste drie kaarten al voorbij zien komen. Voor de rest vandaag een kleine update. Aan mij de eer om dit project af te trappen met de letter A. Uit Antwerpen nam ik zo'n heerlijk cliché vakantiekaartje mee. Een leuke manier om mezelf voor te stellen aan mijn partner in dit project, want we kenden elkaar nog helemaal niet. Waar internet al niet goed voor is! Erg leuk om via post en het bloggen zoveel nieuwe mensen te leren kennen. Al gauw kwam er post terug: de letter B.


De B van Borduren en Beginnen. Het leuke van dit soort ABC projecten, of je het nu met snailmail of kaarten doet, is dat het vraagt om een flinke dosis creatief denkwerk. Je pakt niet even een willekeurig kaartje uit de kast waarmee je aan de slag gaat. De B van Borduren wist mij te inspireren tot de C van Camera. Dat heeft op zich weinig met elkaar van doen, maar wel wanneer je borduren als techniek gaat gebruiken. Dus dat deed ik. 

Op een kant en klaar kaartje van kraftpapier tekende ik de omtrek van een camera, om deze vervolgens met naald en draad op de kaart te borduren. Voor de envelop haalde ik uit een oude Flow een prachtige plaat van een vintage camera. Met behulp van de typemachine zette ik vervolgens een toepasselijke quote op een vel wit papier, die ik in stukjes geknipt onder het borduurwerk plakte.

Het kaartje met de C van Camera kwam vanmiddag aan bij de geadresseerde. Ik kijk nu al uit naar de letter die gaat volgen. De D van... 

Het ABC kaartenproject volgen?
Mocht je het leuk vinden om op de hoogte te blijven van dit project: op Instagram plaatsen zowel ik als diegene met wie ik dit project doe (ze wil liever niet met naam en toenaam op internet genoemd worden, wat ik heel goed kan begrijpen) foto's van de inkomende en uitgaande kaarten. Deze kun je op Instagram vinden onder de hashtag #abckaartenproject.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik vind het al heel leuk om dit project met jou te doen! Mijn hoofd wikt en weegt al over de 'D' :-) Tot snel in je brievenbus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief