DIY - schilder je eigen knutselpapier met waterverf

september 16, 2015


In de voorbije weken toonde ik al hoe je je eigen knutselpapier kunt printen en kunt stempelen, maar er is meer. Mocht je nu geen printer bezitten, het zonde vinden van het printinkt of niet zo van het stempelen zijn: ga eens aan de slag met verf! 

Zelf ben ik op het moment bezig met een snailmail in het thema fruit. Papier in fruitig design heb ik niet oneindig op voorraad, dus besloot ik eens te experimenteren met waterverf. Ik nam een wit velletje papier en begon te schilderen. Watermeloentjes in dit geval. Het ene meloentje lukte beter dan het andere, maar oefening baart zoals altijd kunst. 

Eenmaal droog legde ik een envelopmal op het vel, even met een potlood omtrekken, de vorm uitknippen, vouwen en in elkaar plakken. Voor een eerste keer ben ik best heel tevreden. Leuk alternatief en beslist niet duur. Iets voor jou?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Tip: doe de envelope in een plastic hoesje! Ik heb ook een keer een envelope met waterverf gemaakt en eenmaal bij de ontvangen aangekomen was de verf uitgelopen. Toch zonde als dat gebeurt met zo'n kunstige envelope!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Kan je altijd iets maken dat past bij je thema. Goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief