Au revoir Août, Bonjour Septembre

september 02, 2015


Haast niet te geloven dat de kalender alweer op september staat. Voor mijn gevoel is de zomer nog maar pas begonnen. Hoewel Nederland prima nazomers kent verlang ik ergens ook wel weer naar de herfstdagen. Prachtig hoe de natuur in rap tempo van kleur verschiet, van overtuigend groen naar warm rood. Na een boswandeling met een dekentje op de bank... Ach, ik loop op de zaken vooruit. Voorlopig mogen we nog genieten van een prachtig zonnetje en ook dat stemt me meer dan gelukkig.

Voor de eerste blog van september heb ik, net als bij de eerste blog van augustus, een overzicht gemaakt van de best bekeken blogs en de meest opvallende zoekopdrachten van afgelopen maand. Ook geef ik je alvast een voorproefje van enkele blogs die je de komende weken kunt verwachten.

Het beste van augustus
Mijn favoriete moment van augustus laat zich vast en zeker raden. Natuurlijk het bezoek aan Antwerpen. Onderstaande foto maakte ik vanaf het dakterras van het Museum Aan de Stroom. In de zomermaanden kun je hier tot aan middernacht terecht. Bij ieder bezoek aan Antwerpen moet ik altijd even naar boven. Het was regenachtig en rond zonsondergang. Hoewel de zon zich heel de dag niet had laten zien werd ik eenmaal boven toch getrakteerd op een prachtig spektakel van roze kleurende lucht en een waterig zonnetje die zich toch door de wolken heen wist te wurmen. Mooie cadeautjes!


Belofte maakt schuld
In de eerste blog van augustus beloofde ik een flink aantal blogs over snailmail. Die belofte kon ik zeker nakomen, er gingen heel wat enveloppen de deur uit. Het knutselen op zich is al enorm leuk om te doen, jullie reacties op de bijbehorende blogs maken het snailmailen nog zoveel leuker. Bedankt daarvoor! Ook de komende maand zal er weer voldoende post de oranje brievenbus bereiken. Ik heb nog een hele stapel ontvangen brieven liggen die wachten op een antwoord in de vorm van een gezellige snailmail. Je gaat ze hier vast en zeker voorbij zien komen.

Afgaande op de statistieken was de snailmail in het thema bosdieren bij jullie de grote favoriet. Ook de snailmail waarbij ik me liet inspireren door historisch Parijs kon op veel kijkers rekenen. Leuk!


Kerstkaarten in augustus
Eh, kerst? Ja, blijkbaar. In de zoekresultaten kwam de zoekopdracht 'kerstkaarten met strijkkralen' voorbij. Ik heb daar verleden jaar inderdaad iets mee gedaan, maar voorlopig wil ik nog helemaal niet aan Kerstmis denken. Anderen blijkbaar wel en ach, je kunt maar beter op tijd zijn :-) 

Strijkkralen blijken sowieso in trek. Ook de DIY voor het maken van onderzetters, een blog van afgelopen januari, werd vaak opgevraagd. In de vakantie hebben we allemaal natuurlijk net iets meer tijd voor dit soort knutselwerkjes. Is er trouwens behoefte aan een nieuwe DIY met strijkkralen? De zakjes liggen hier al een poos ongebruikt in de kast, maar er valt vast genoeg leuks mee te bedenken.


"Wat kun je er eigenlijk mee?"
In de lijst met zoekopdrachten vond ik tot slot ook meerdere vragen naar stempels. Dat komt goed uit! Waarom? Ik wil de komende maand eens iets vaker toepassingen tonen. In de rubriek Vul je knutselkast op eBay komen natuurlijk dikwijls stempels en ander knutselmateriaal voorbij, maar wat kun je er eigenlijk mee? Hopelijk kan ik jullie voorzien van wat verse inspiratie.


100% hergebruik
Een laatste sneak peek, meer verklap ik niet. 100% hergebruik heeft alles te maken met de hashtag #spendlessinseptember. Een aantal dames op Instagram gaan deze maand de uitdaging aan zo min mogelijk geld uit te geven aan de dingetjes die heel erg leuk, maar eigenlijk niet nodig zijn. Ook voor snailmail is een volle knutselkast niet noodzakelijk. Maar eerlijk is eerlijk, er is veel te veel leuks op de markt. Een complete maand zonder uitgaven sla ik dan ook even over. Om toch stil te staan bij #spendlessinseptember heb ik mezelf uitgedaagd snailmail te maken van uitsluitend kosteloos materiaal. Enkel de postzegel gaat geld kosten. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden...

Bonjour Septembre
Zo, nu is het echt tijd om augustus gedag te zeggen. Op naar september! Ook deze maand probeer ik weer om de dag te bloggen. De eerstvolgende blog staat aanstaande vrijdag voor je klaar. Tot dan!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Dat laatste plan voor het her gebruiken bij snailmailen klinkt leuk! Ben benieuwd wat je ervan maakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief