ABC snailmail: Here Comes Batman

september 28, 2015


Van de A van Aardbeien naar de B van Batman. Niet direct een voor de hand liggend thema, maar juist daarom zo leuk om te maken. Ik dacht aan de B van Boeken of van Blauw, maar dat hebben we allemaal al wel eens langs zien komen. Voor Anne (365 Days of Mail) een ode aan deze superheld, in zwart, wit en geel. Ze schreef er zelf afgelopen zaterdag al een blog over. Eentje waar ik flink van ging blozen en wel om deze zin: "When you follow Ingrid's blog, you will know she is the uncrowned queen of homemade stationery. Her blog bursts with great tips for making your own stationery." 

Wauw! Een dikke merci. Ik ben gewoonlijk niet zo goed in het aannemen van complimenten, maar deze steek ik in mijn zak. Here Comes Batman! Bij deze een aantal foto's van wat ik maakte:


Ik trap direct af met een overzicht van het totaal. Op links zie je het briefpapier dat ik maakte van vouwblaadjes, voorzien van een tekst met stempels. Laatst kreeg ik de vraag of ik wel brieven schrijf, omdat op foto's zelden geschreven brieven te zien zijn. Ik schrijf absoluut, een brief is voor mij de kern van een snailmail. Om privacy redenen maak ik echter zelden foto's van geschreven brieven.


Als extra goodie nam ik een setje kant en klare labels die ik voorzag van een toepasselijke quote. Deze quote is te vinden als gratis printable via de blog Kiwi in the Clouds. Op deze blog zijn meer dan 100 gratis printables te vinden. Ook het papier voor het cadeauzakje drukte ik thuis af met een printer. Deze vond ik via Pinterest (door te zoeken op 'Batman + Printable'). Idem voor de ronde sluitsticker.


Met vliegerpapier in de kleuren geel en zwart en met hulp van een ronde pons maakte ik confetti.


Die ik dan weer verpakte in een plastic zakje, gesloten met een sticker die prima past bij een superheld. De brief en de goodies gingen vervolgens in het zakje met zwart-wit chevron design, die ik dichtplakte met de Batman sluitsticker die je zag op de tweede foto. De envelop in, en op naar Anne!

You Might Also Like

5 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief