Snailmail: Paris en Noir et Blanc

augustus 25, 2015


La Ville Lumière, The City of Light, Stad van de liefde. Zomaar enkele benamingen voor Parijs. Voor deze snailmail liet ik me weer eens inspireren door deze prachtige stad. Het idee voor deze snailmail begon met de zwart-wit foto van de Franse dame. Beetje bij beetje verzamelde ik daar steeds meer omheen. Een snailmail ontstaat nooit ineens. Iedere keer vind ik er weer wat bij. Zo komt het best eens voor dat er weken een stapeltje papierwaren op tafel ligt, waar ik dan steeds wat bij leg. Om er uiteindelijk post van te maken. Zo ook bij deze snailmail. Kijk je mee naar het eindresultaat?


Waarom het gehele stempeloppervlak gebruiken? De stempel van de Eiffeltoren leende zich uitstekend voor een halve afdruk op dit papieren label. Leuk om mee te experimenteren!


Als briefpapier gebruikte ik dit keer een velletje wit printpapier. Voor de aanhef van de brief maakte ik gebruik van een labelmaker. Weer eens iets anders dan stempels of pen.


Voor het onderste deel van het papier maakte ik wel gebruik van een stempel, wederom die van de Eiffeltoren. Het strikje maakte ik met behulp van een papier pons (o.a. verkrijgbaar bij HEMA).


Voor de afsluiting van de brief combineerde ik een stempel van HEMA met tekst uit de labelmaker.


Op links een kant en klaar zakje welke ik verder versierde met touw en een label. In het zakje stak ik een ansichtkaart met beeltenis van de Notre Dame. De overige goodies (labels, papieren rietjes, lint, strikjes en plaksteentjes) verpakte ik in een plastic wenskaartzakje met aangehecht label.


Jep, die wenskaartzakjes zijn overal goed voor. Ik ben zelf dol op de combinatie van zwart, wit en kraftpapier. De cadeautjes bij deze snailmail waren dan ook gauw gevonden.


Voor het adreslabel haalde ik de typemachine weer eens van de plank. Het papiertje maakte ik ter decoratie vast met twee fotohoekjes. Postzegels in de rechterbovenhoek en op naar de brievenbus :-)

You Might Also Like

3 reacties

  1. Prachtige snailmail maakte je! Het heeft tijd nodig, dat is bij mij ook zo :-) Dat is ook één van de leuke onderdelen van het snailmailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zooo'n enorm gave snailmail. Echt een favoriet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief