Snailmail: over hoe je post maakt voor kleine vriendjes

augustus 03, 2015


Niet alleen wij volwassenen ontvangen graag post, ook voor kinderen is het een feest om eigen post te ontvangen. Bij snailmail hoort gewoonlijk een brief, maar wat nu als de ontvanger nog niet kan lezen? Geen probleem, want ook voor kleine vriendjes die nog niet kunnen lezen is er genoeg leuks te maken. Op zoek naar inspiratie? Een kijkje in de snailmail die ik naar de 4-jarige Tom stuurde:


Geen uitgebreide knutsel, gewoon een gezellig pakketje. Ik begon met de ansichtkaart en vond tussen de verzameling spelkaartjes een kaart met de beginletter van Tom zijn naam. Die twee gingen in een wenskaartzakje (o.a. verkrijgbaar bij Wibra en ook ideaal te gebruiken als regenjasje voor je post). Daarbij een flinke lading confetti, want hé zonder confetti geen feest! 

In een papieren cadeauzakje stopte ik een stapeltje Jip en Janneke stickers (HEMA), een papieren parasolletje (Action) en een klein speelgoedautootje. Het papieren zakje schoof ik in het wenskaartzakje achter de kaart. Zakje dichtplakken, touwtje eromheen met label waar ik Tom zijn naam op stempelde en klaar! 

De mini snailmail voor Tom werd gelijk verzonden met de snailmail voor zijn mama, dus een eigen adresomslag was dit keer niet nodig. Al kun je zoiets heel gemakkelijk fabriceren door een labelsticker op het wenskaartzakje te plakken met daarop het adres, of een kaartje aan de binnenzijde van het zakje. Dan weet je ook zeker dat het adres niet verloren gaat in de postverwerking. 

Wel van belang wanneer je het wenskaartzakje op de post doet zonder verdere omslag: plak 'm goed dicht! Er zit een plakstrip op, maar deze is niet heel stevig. Ik plak de sluiting altijd extra dicht met een stuk stevig plakband en daaroverheen een kleurig stukje masking tape. Wil je het helemaal goed doen, vouw dan ook even een plakbandje om de hoeken om uitscheuren te voorkomen.

Heb je zelf een leuke tip voor het maken van snailmail voor kinderen? Laat gerust een reactie achter!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat een leuk idee om ook een snailmailpakketje te maken voor kinderen! Het ziet er ook super leuk uit, daar is vast een jongetje heel blij mee geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief