Snailmail: enveloppenmapje met vossen thema

augustus 17, 2015


Vosjes! In één van de eerste brieven die ik ontving van Marloes (van de blog Tante Tee's) schreef ze dat ze vosjes zo leuk vindt. Dat zijn ze ook! In het papierblok van Kruidvat vond ik diverse papiertjes die erom vroegen eindelijk eens een snailmail met het thema vossen te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Als basis maakte ik een mapje door twee enveloppen aan elkaar te lijmen en deze verder te beplakken met stickers, tape en papier. Benieuwd naar de rest van de snailmail?


De voorkant van het mapje beplakte ik met een papiertje met daarop deze twee schattige diertjes. De stickers zaten in het snailmail pakket van Kruidvat. Om het mapje te sluiten haalde ik met een pons uit een stuk goudkleurig papier twee rondjes. Ieder rondje vouwde ik dubbel, in het midden maakte ik een gaatje waar ik een stuk touw doorheen haalde. Even vastplakken, zodat je het uiteinde van het touw niet meer ziet, en dan kan je het mapje zo dicht strikken.


Dan de achterzijde van het mapje. Deze beplakte ik met een papiertje. Hier komt straks het adres op.


De binnenkant! Hier is goed te zien hoe je de enveloppen aan elkaar moet plakken. De bovenste envelop gaat op het uiteinde van de onderste envelop.


In de onderste envelop ging nog een envelop welke ik maakte met behulp van een enveloppenmal en een rol gestreept cadeaupapier (HEMA). Een prima plekje om de brief in te verstoppen.


Zo ziet dat er dan uit wanneer je de envelop met de brief uit het mapje haalt. Ik blijf het zeggen, maar een enveloppenmal is echt een aanrader! Ik schreef in maart al eens een review over het stencilpakket van HEMA. Dit pakket kost slechts 95 cent. Ik heb er zoveel plezier van bij het maken van snailmail!


In de bovenste envelop stopte ik twee cadeauzakjes, gemaakt met de enveloppenmal gekocht bij Inpakken en Uitdelen. Ook dit papier komt van het Kruidvat papierblok.


Het oranje tape met opschrift komt uit het Jip en Janneke tape setje van HEMA. Her en der in de winkels nog verkrijgbaar. Het is een set van 10 rolletjes tape.


Het ene zakje vulde ik met labels die ik bestempelde met poststempels. Deze stempels zag je eerder voorbijkomen in de juni-editie van Vul je knutselkast op eBay.


Voor het tweede zakje knipte en plakte ik een slinger, geheel in vossen thema. De vlaggetjes vond ik als printable op de blog Peonies & Poppyseeds.


Zoals ik al schreef zou de achterkant van het mapje dienst gaan doen als adreslabel. Met alfabetstickers plakte ik de naam van de ontvangster op het mapje. De stickers zijn te koop bij Wibra, voor twee velletjes betaal je 99 cent. Ze zijn er in diverse kleuren en designs. Onder de naam kwam vanzelfsprekend het adres te staan. Het mapje past precies in een wenskaartzakje. Met deze regenachtige dagen is een beetje extra bescherming geen overbodige luxe. Ik vind het altijd zo zonde wanneer post compleet verregend door de brievenbus valt. Gelukkig kun je dat zo goed voorkomen :-)

You Might Also Like

4 reacties

  1. Dit ziet er zo schattig uit! Ik ben de laatste tijd ook weer bezig met leuke post pakketjes maken en versturen. Goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er super uit! En leuk idee ook om twee enveloppen aan elkaar te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk! En heel duidelijk uitgelegd. Ga ik ook snel maken. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer heel leuk! Ik volg je nu ook op Instagram, tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief