Snailmail: een tikkeltje roze, het virus is terug

augustus 07, 2015


Het snailmail virus is terug! Zo heb ik de afgelopen weken al heel wat vrije momenten doorgebracht tussen papier, schaar, lijm en wat al niet meer. Leuk, want ik heb het knutselen met papier echt gemist tijdens de drukke periode rondom het afstuderen. Aan Josy beloofde ik dan ook: zodra ik klaar ben en meer tijd heb, maak ik het goed met een volle envelop. De snailmail voor Josy was dan ook de eerste snailmail die ik na lange tijd maakte. Kijk je gezellig mee? Ik maakte er flink wat foto's van!


Van een kant en klare kaart maakte ik een briefomslag. Hoe? Met een ronde papier pons haalde ik een halve cirkel uit de open kant (die tegenover de vouw). De overige zijkanten naaide ik dicht met behulp van de naaimachine. Hebben jullie weleens gebruik gemaakt van de naaimachine bij snailmail? Het werkt gemakkelijk en geeft zo'n leuk effect!


De briefomslag versierde ik door twee lintjes en een reep papier met gestempelde tekst aan de zijkant vast te nieten. Het briefpapier ontwierp ik zelf in Word. Eerst heb ik de kaart opgemeten, daar een centimeter van afgetrokken en deze afmetingen omgezet in een sjabloon van twee rechthoeken (zodat je de brief dubbel kunt vouwen). Daarna heb ik er een tekstblok opgeplaatst en hier lijntjes in gezet. Als laatste heb ik de afbeeldingen ingevoegd (gevonden via Pinterest, zoek op 'pattern' + onderwerp). Vervolgens heb ik het ontwerp dubbelzijdig geprint en uitgeknipt.


In een zakje van pergamijnpapier schoof ik een toepasselijke kaart, ook deze versierde ik met twee lintjes en een gestempelde tekst. Voor de goodies vouwde ik met behulp van een enveloppenmal enkele cadeauzakjes. Wat een uitkomst is zo'n mal. Zeker de aanschaf waard!


In het ene zakje ging een handje knopen, natuurlijk in dezelfde kleurstelling.


Het andere zakje vulde ik met cabochons, ofwel plakstenen. Josy maakt hier geweldig leuke sieraden van. Zo kreeg ik al eens een setje oorbellen met roze roosjes. Die worden dikwijls gedragen!


Nog meer zakjes, maar dan van dikker papier. Dit grafisch papier komt van het papierblok van Action, welke ik vorige maand tipte in 3x leuk... van papier.


In een van de zakjes ging een flinke lading labels en stickers, om zelf verder mee te knutselen.


De zakjes sloot ik met masking tape, natuurlijk roze én met typemachine print.


Om de envelop op te leuken plakte ik er een grote prent van madeliefjes op, uit Flow Magazine.


De finishing touch van de inhoud. De briefomslag en het cadeauzakje pakte ik samen...


...en wikkelde ik met een stuk papiertouw aan elkaar. Op een kant en klaar label stempelde ik de naam van de ontvangster. Klaar om de envelop in te gaan!


Op de envelop plakte ik de laatste persoonlijke zegels. Ik hoop dat Post NL ons gauw weer komt verblijden met een leuke actie. Mijn voorraad heeft het nodig, haha.

Denken jullie er trouwens aan je in te schrijven voor de winactie in samenwerking met Bedeltjes Online? Neem van mij aan, het DIY pakket is zeer de moeite waard! Doen hoor :-)

You Might Also Like

3 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief